Veilig en wel aangekomen.. - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu Veilig en wel aangekomen.. - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

Veilig en wel aangekomen..

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

03 Februari 2013 | Zwitserland, Zürich


Voor iedereen die denkt: waarom krijg ik hier nu weer een mail van: Blijkbaar ben je tijdens één van mijn vorige reizen in mijn mailinglist terechtgekomen. Stuur me even een berichtje als je er graag uit wilt, dan zal ik je emailadres verwijderen :).


Voor iedereen die nog steeds mijn belevenissen wil volgen:

Gruezi!

Inmiddels ben ik alweer een paar daagjes aangekomen in Zwitserland, Zürich wel te verstaan. Donderdagavond ben ik vertrokken met de trein, samen met Bernardien. Helaas hebben we bar slecht geslapen in de trein aangezien de snurkers goed vertegenwoordigd waren. Compleet gebroken kwamen we op Zürich Hb. Hier zijn we heel lief afgehaald door Esmee, een meisje waarmee we in Nederland al contact hebben gehad. Zij heeft ons geholpen met ons abonnement voor het openbaar vervoer (welke je hier heeeel hard nodig hebt). Ook heeft ze ons heel lief naar onze accommodatie gebracht.
Deze viel in eerste instantie behoorlijk tegen. Maar al met al hebben we voldoende positieve punten bedacht waarom we deze accommodatie goed genoeg vinden, dus dat is helemaal goed gekomen. Wel zien de muren en het plafond er niet uit, dus ik wacht met smart op kaartjes om ze te bedekken  (HINT).

Oh ja, een kaartje sturen zonder adres is lastig.. bij deze:
Ilona van Donkersgoed
Flühgasse 32 / Zi. 116
8008 Zürich

Hierna zijn we gelijk naar een ander gedeelte van Zürich vertrokken, namelijk Kloten (ik vind het leuk). Daar hebben we namelijk stage en het was de bedoeling dat we langs waren geweest voor een bepaalde datum. En aangezien we straks 2 weken intensieve duitse cursus hebben van 9.00 tot 16.00 elke dag, was dit de enige dag dat we konden. Ook zijn we maar gelijk langs de ikea gegaan om wat dingetjes te halen om onze kamer op te leuken en een lekker kussen te kopen. Toen we thuis kwamen waren we gebroken, het was een zeer drukke dag..

Verder hebben we dit weekend vooral gesleten met boodschappen doen en de stad verkennen en ons abonnement voor het openbaar vervoer er alvast uithalen. We hebben gelijk wat mooie plaatjes geschoten om jullie een mooie sfeerimpressie te geven.. het is echt een hele mooie stad en ik denk zeker dat we ons hier goed gaan vermaken.

Alleen moeten we even vrienden gaan maken, want in onze accommodatie zitten we vooral opgescheept met zeer individualistische mensen en bergen Aziaten die volgens mij geen taal spreken die wij spreken.
Maar vanaf morgen gaan we onze intensieve Duitse cursus volgen en ook hebben we ons aangemeld bij esn, dus dat komt helemaal in orde.

Ik heb allemaal leuke dingetjes bedacht die ik allemaal wilde vertellen, over het waanzinnig heldere water, een glijbaan in het meer en het feit dat je hier nu al op terrasjes kan zitten (brrrrrr)…… maaaaaar ik heb Remco beloofd dat ik niet meer zulke lange verhalen zou typen, dus hou ik er maar mee op en bewaar ik alle andere dingen voor een volgende keer.

Wish me luck voor morgen, dan begint onze cursus, ik vind het spannend.
Deze cursus gaat 2 weken duren en daarna gaan we 'echt' naar school.

Nou... groetjes!!!!

  • 03 Februari 2013 - 19:21

    Joke:

    I wish you luck aber ich wünsche dir auch viel Glück!

  • 04 Februari 2013 - 01:02

    Jonnie Lumien & Jill:

    wat is esn?
    Super veel plezier und hals und beinbruch

  • 04 Februari 2013 - 07:54

    Rienco:

    Veel plezier lief zusje xxx

  • 05 Februari 2013 - 09:54

    Silke:

    Jaaaaaa ESN! Mijn ESN-hart is echt heel blij dat je daarbij bent gegaan hahaha, dat snap je wel. Klinkt heel goed - behalve je huisje maar dat wist ik al :) Heel veel liefs uit Sverige, xxx

  • 10 Februari 2013 - 16:26

    Emma En Hanna:

    He Ilona en Bernardien,

    Wat leuk om jullie verhaal te lezen en de foto's erbij t e zien. Dat van die lelijke muren en plafond herkennen we haha. Heel veel succes met de cursus.

    X Em en Han

  • 11 Februari 2013 - 12:08

    Remco:

    Je gelooft het niet, maar moet toch even reageren... Voornamelijk omdat ik in het bericht genoemd word en ik het heel fijn vind dat je zelf daar nog aan mij denkt! :P

    ziet er leuk allemaal, heel veel plezier daar!!! xx Remco

  • 12 Februari 2013 - 14:19

    Thuis:

    Heeee schatje

    Beetje laat maar je weet de reden...superleuk om je verhalen weer te lezen. Met die foto"s erbij hebben wij er al weer zin aan.!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Zürich

Zwitserland

Een paar maandjes aan de studie in Zürich..

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2013

Op de valreep nog een verhaaltje..

16 April 2013

Zomer!!!! :)

23 Maart 2013

bezoek :)

26 Februari 2013

Aan de studie...

11 Februari 2013

Eerste weekje..
Ilona

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 43907

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 10 Juni 2013

Zwitserland

23 September 2009 - 25 December 2009

Australië!

14 December 2008 - 14 April 2009

Weer naar Oostenrijk

23 December 2007 - 12 April 2008

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: