bezoek :) - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu bezoek :) - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

bezoek :)

Blijf op de hoogte en volg Ilona

23 Maart 2013 | Zwitserland, Zürich

Hoi! (ja ja ook uitgevonden, Grüezi is voor mensen tegen wie je u zou zeggen, wat tegen praktisch iedereen hier is, en hoi is tegen de jij-mensen)

Zo zie je maar, mijn vocabulaire groeit gestaag, al merk ik heel erg dat mijn Duits er niet echt meer beter op wordt, nu ik het moet bijhouden zonder m’n intensieve Duitse cursus. Omdat we een Lernfeld hebben laten vallen hebben we nog maar 3 lessen in het Duits, waarvan een groot gedeelte ook zelfstudie is. Gelukkig is er nog altijd stage, na zo’n dag merk ik altijd dat het Duits me weer een stuk beter af gaat haha.

Ik heb beloofd hoe ons schoolse leven er een beetje uit ziet:
We beginnen onze week heerlijk rustig met een vrije maandag :) heeeeel vervelend haha. Ook op dinsdag hebben we het niet bijster zwaar van 8.00 tot 10.00 sportdidactiek (superleuk!) en van 16.00-18.00 Duitse cursus (om het een beetje bij te houden en toch wat te verbeteren). Op woensdagmorgen hebben we normaal Engels didaktiek , de lessen hiervan waren echt superleuk, vooral omdat de lerares lekker gek is. Helaas hebben we nu een aantal keer geen les omdat we voor dit vak veel op stage moeten doen. Daarom hebben we op woensdag nu alleen fitness (dit hebben we als extra puntje erbij genomen zodat we in ieder geval moeten sporten :)). Op donderdag hebben we de hele dag stage en vrijdag hebben we eerst ons lernfeld (wat op het moment vooral zelfstudie is) en daarna een verplicht vak waarover we informatie krijgen over Zwitserland.

Stage is ook erg leuk, ik heb hier een 3. Klasse, wat groep 5 is in Nederland. Op het moment kan ik nog niet zoveel doen, maar een meehelpen en extra uitleg geven aan leerlingen gaat me prima af. Vanaf donderdag ga ik de lessen Engels doen en gaan we ook kijken wat ik in het Duits kan doen, ik heb nu al wel het één en ander in het Duits uitgelegd, maar ik moet zeggen dat dat toch wel erg moeilijk is. Maar goed, daarover horen jullie later meer.

Gezien ons lesrooster zou je zeggen dat we genoeg vrije tijd hebben om leuke dingen te doen, we hadden dan ook een aardige berg plannen met dingen die we willen zien en doen. Helaas hebben we hier al een behoorlijk deel van afgeschreven omdat het gewoon niet te betalen is voor ons.
Toch hebben we ook al wel veel leuke dingen gedaan, zoals de Uetliberg beklommen (heb ik vorig verhaaltje kort genoemd). We wilden gaan sleeën maar daar vroegen ze achterlijk veel geld voor, dus hebben we het bij een mooie wandeling gehouden en er was ons een supermooi uitzicht beloofd (wat iets tegenviel omdat het weer niet meewerkte). Ook hebben we van ons Zwitserlandvak af en toe excursies, in middels zijn we daar ook mee naar Bern geweest, wat erg leuk was en binnenkort volgen er meer excursies. Verder genieten we erg van het meer dat praktisch naast onze deur ligt, vooral met mooi weer is dit echt een superleuk plekje!

Ook zijn de vader en zus van Bernardien een week langs geweest, dat was erg gezellig en ook ik heb erg veel geluk gehad tijdens hun bezoek. Zij gingen wandelen in Braunwald en zijn zo lief geweest om mij mee te nemen zodat ik daar kon gaan snowboarden. Wat een geluk had ik daarmee zeg, ik heb zelden zo’n ontzettend mooi weer gehad met zulke waanzinnig rustige pistes.. het was heerlijk!! Ook hebben ze me een dagje meegenomen naar Luzern, een stad op ongeveer een uurtje afstand. Ook dat was erg leuk om eens te zien.

De week erna kwam Wilfri een lang weekend op bezoek, uiteraard was ik daar erg blij mee. We hebben lekker samen in een appartementje gezeten, hebben de dierentuin hier bezocht, de uetliberg beklommen (met mooi weer deze keer!! Ik zet er zo wel even wat foto’s bij), natuurlijk heb ik de stad laten zien, een drankje gedaan in de toren van de sterrenwacht en verder lekker te toerist uitgehangen. We hebben ons prima vermaakt :).

Oh ja, ik zou ook nog vertellen over de ASVZ.. dit is zeg maar de sportverenening voor studenten hier. Als je een collegekaart heb mag je van alle sportfaciliteiten van de ASVZ gebruik maken. Dit is gewoon gratis! Inmiddels heb ik Zumba uitgeprobeerd (waarvan ik heb besloten dat het niks voor mij is) en ben ik weer fanatiek aan het spinnen. Er zijn nog veeeeel meer sporten en ik ga er zeker nog meer uitproberen…

Nou, ik denk dat het verhaal weer lang genoeg is, ik vind dat ik toch wel bijzonder veel info in zo’n ‘klein’ stukje tekst heb gekregen haha.. Dan neem ik nu mezelf voor dat ik volgende keer eerder een verhaaltje stuur zodat ik de informatie er niet zo in hoef te proppen haha…

Nou tschüss maar weer!!

  • 24 Maart 2013 - 11:46

    Arnoud:

    leuke verhaaltjes ily, deze zijn goed te behappen!!:P
    ben blij dat je het naar je zin hebt!

  • 24 Maart 2013 - 13:41

    Joke:

    Geen zwaar lesrooster en sportief ook nog en in een mooie omgeving. Geweldig!

  • 24 Maart 2013 - 14:08

    Mams:

    Leuk verslag en mooie foto"s.
    Nog een klein weekje en dan kan ik je weer lekker even een knuffel geven!xx

  • 24 Maart 2013 - 14:56

    Paps :

    Mooie foto' s . Zo krijg ik zin in de vakantie .ben trots op je. Xxx

  • 30 Maart 2013 - 10:24

    Zusje:

    Ziet er goed uit Zus!
    En je kunt gerust zijn, aan dat verslag te lezen dat je me gestuurd hebt is je duits helemaal niet slecht ;)
    Ben blij dat je het naar je zin hebt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Zürich

Zwitserland

Een paar maandjes aan de studie in Zürich..

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2013

Op de valreep nog een verhaaltje..

16 April 2013

Zomer!!!! :)

23 Maart 2013

bezoek :)

26 Februari 2013

Aan de studie...

11 Februari 2013

Eerste weekje..
Ilona

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 43910

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 10 Juni 2013

Zwitserland

23 September 2009 - 25 December 2009

Australië!

14 December 2008 - 14 April 2009

Weer naar Oostenrijk

23 December 2007 - 12 April 2008

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: