Zomer!!!! :) - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu Zomer!!!! :) - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

Zomer!!!! :)

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

16 April 2013 | Zwitserland, Zürich

Hoi!

De zomer is aangebroken!! Maar voordat het zover was heb ik alweer heel veel meegemaakt, want niet lang nadat Wilfri vertrokken was, hadden we alweer bezoek. Ditmaal waren het de moeder en het broertje van Bernardien die voor een weekend voorbij kwamen. Het was erg gezellig, kort en krachtig.. alleen hadden zij niet het geluk dat de zomer al aangebroken was, helaas pindakaas heeft het het hele weekend geregend. Nu blijkt dat we sowieso niet veel geluk hebben gehad met het weer (net als de rest van Europa). Het wordt ons regelmatig door de Zwitsers ingewreven dat het al jaaaren niet meer zo slecht weer is geweest en dat het normaal toch echt al wel 18 graden is ipv 7! Grrr.. Maar dat mag de pret niet drukken..

Ook ben ik met pasen een aantal dagen thuis geweest.. voor degenen die me gemist hebben, 2 juni ben ik er weer :). M’n ouders hebben me heel lief weer terug naar Zwitserland gebracht en zijn nog een aantal daagjes gebleven die we optimaal benut hebben. Zo heb ik ze uiteraard de stad laten zien, zijn we naar een wildernispark geweest, hebben we het middeleeuwse Rapperswil bezocht en zijn we verderop wezen kijken. ‘Verderop’ heeft ons veel mooi weer en fantastische uitzichten bezorgd. Eerst hebben we de Aareschlucht gelopen (voor de niet-wetenden, een schlucht is een soort rotskloof, welke uitgesleten is door water en waar nog water doorheen loopt. Dit is dan toegankelijk gemaakt door bruggetjes en trappetjes..), echt fantastisch mooi!! Helaas hebben we hem niet helemaal kunnen lopen omdat het nog geen seizoen is en er nog geklust wordt. In de buurt waren de Rheinbachfälle, watervallen waar naar verluid Sherlock Holmes zich van het leven heeft beroofd. Helaas pindakaas was het treintje ernaartoe nog dicht -omdat het nog geen seizoen is- en konden we het wandelpad niet vinden… maaaar niet getreurd dachten wij. We hadden te tip gekregen om naar de Trummelbachfälle te gaan, zo’n 40 km verderop. Komen we daar aan…. 3x raden.. geen seizoen.. dus dicht :S… Gelukkig was het echt een waanzinnig mooie omgeving en hebben we daar nog optimaal van genoten. Op te terugweg wees de tomtom ons nog andere watervallen aan, en jawel, 3x is echt scheepsrecht haha.. Hier hebben we nog een mooie wandeling gemaakt en toen was de dag toch echt voorbij. En ook tijd om gedag te zeggen, want papa en mama gingen Tamara verrassen op Malta! Onze wereldreizigers… :).

En toen weer druk met school.. het eerste werkstuk is ingeleverd, de eerste toets is gemaakt, de tweede toets en eerste presentatie in volle voorbereiding en ook voor het tweede werkstuk hebben we inmiddels een tussengesprek gehad. We zijn overladen met complimentjes van de docent dat we zo goed op weg zijn, dat beloofd wat voor de beoordeling (hoop ik). Verder heb ik inmiddels zenuwen omdat iemand van de ph een les bij mij op stage komt bekijken… Ook zijn we weer op excursie geweest, naar het Kunsthaus deze keer. We kregen een rondleiding van een docente en ik vind het erg bijzonder hoe mensen over kunst die nergens op lijkt kunnen praten.. geef mij maar gewoon mooie plaatjes waarop ik kan zien wat het is haha.. of ben ik nu een cultuurbarbaar…

En last but nog least (ik ben er bijna :P).. gister… Sechseläuten of Sachsilüüte. Echt hilarisch dat ze voor een feestdag die alleen in Zürich wordt gevierd zowel een Duitse benaming als een benaming in dialect hebben…. Wie dat snapt mag het mij uitleggen, ik vind het raar. Maar goed, Sechseläuten is dus een feestdag die het einde van de winter viert. En dit werd dan ook gelijk met goed weer gedaan, sinds maandag (eigenlijk zondag) is het al boven de 24 graden!!! Maar goed, Sechseläuten wordt gevierd met een best wel enorme optocht in oude kledij door de Zunften (ik geloof dat dit vergelijkbaar is met gilden). Daarna is er om klokslag 18.00 een big happening op de Sechseläutenplatz. Hier staat een enorme stapel hout met een sneeuwman (ze noemen hem hier Böög) gevuld met vuurwerk. Om klokslag 18.00 wordt deze stapel hout aangestoken en dan moet je wachten tot de kop van de Böög explodeert, hoe sneller deze explodeert hoe beter de zomer is. En wij waren erbij hoor!! En getuige van een historisch dieptepunt! Het duurde welgeteld 35 minuten en 10 seconden! (ter vergelijking vorig jaar 12 minuten). Het is in de historie slechts 2x eerder gebeurd dat het zo lang duurde voordat z’n kop ontplofte, dit was in 1970 en 1988. Wat gelukkig hoop biedt, want in 1988 was de zomer helemaal niet zo slecht.. dus ER IS NOG HOOP!!!....

..en daar wil ik het graag bij laten :)

Ciao!

  • 16 April 2013 - 21:31

    Silke:

    Leuke verhalen weer Ily! Gezellig dat je ouders langskwamen, die van mij komen over 1,5 week dus dat is ook heel snel! Ben wel jaloers op die temperaturen hoor.. Hier nog gewoon winterjassenweer haha. Maar het wordt volgende week 'wel' 14 graden dus ik mag niet klagen ;-) Liefs xx

  • 17 April 2013 - 07:19

    Joyce:

    Dat klinkt allemaal weer tof! En wat Silke ook zegt, op die temperaturen ben ik ook wel jaloers! Zondag was het hier lekker, maar nu wordt het steeds minder...
    Mooist ze positief zijn! Moet ook wel, want je doet overal rete goed je best voor! Dus die eindbeoordeling komt ook goed! Dikke 10 ;)
    Ni ga ik snel naar m'n werk, anders kom ik te laat ;)
    Xx

  • 17 April 2013 - 08:37

    Marjolein:

    Als jij een cultuurbarbaar bent, dan ben ik het ook hoor. Ook ik zie graag wat een schilderij voorstelt. Afgelopen zondag toevallig een schilderij van Herman van Veen mogen bewonderen. Een enorm doek, voornamelijk zwart met wat rode en witte accenten. "Juliana" stond erbij beschreven. Ik heb het echt geprobeerd, maar kon er in de verste verte geen "Juliana" in herkennen. Maar jij en ik zijn dan ook geen kunstenaars.
    Nog bedankt voor je lieve kaartje. Ik was op slag weer helemaal verliefd!
    Dikke knuffel.

  • 18 April 2013 - 13:06

    Joke:

    Je ouders boffen maar met zulke reislustige kinderen, haha. Veel plezier in studie, stage en Schweiss!

  • 20 April 2013 - 12:12

    Thuisfront:

    Lieffie!!!!!

    het was erg leuk en gezellig en leuk om te weten waar je woont en de omgeving.
    We hebben genoten en je verhaal is weer erg leuk !
    Het weer is indd van slag...vandaag weer sneeuw daar...raar hoor.
    Geniet er verder goed van! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Zürich

Zwitserland

Een paar maandjes aan de studie in Zürich..

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2013

Op de valreep nog een verhaaltje..

16 April 2013

Zomer!!!! :)

23 Maart 2013

bezoek :)

26 Februari 2013

Aan de studie...

11 Februari 2013

Eerste weekje..
Ilona

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 43918

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 10 Juni 2013

Zwitserland

23 September 2009 - 25 December 2009

Australië!

14 December 2008 - 14 April 2009

Weer naar Oostenrijk

23 December 2007 - 12 April 2008

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: