Laatste weekjes.. - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu Laatste weekjes.. - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes..

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

29 Maart 2008 | Oostenrijk, Wenen

Grussgott! Hallo!

Hier weer een berichtje vanuit Bad Kleinkirchheim! Er is weer het één en ander gebeurt, vandaar maar weer een berichtje naar Nederland.

Allereerst hebben we (alweer een poos terug) bij Jet gegeten. Dit was al de bedoeling vanaf het begin van onze stage, we hebben er dus even op moeten wachten, maar het is er toch nog van gekomen. Ze heeft Indonesisch voor ons gekookt, iets wat ook al lang van tevoren vaststond. Daarna hebben we ook nog een rondleiding door hun huis en de tuin gehad, ze wonen namelijk in een 300 jaar oud huis, toch best leuk om te zien. Tenminste dat vonden wij, Barbara, Sebastian, Peter en Astrid bleven lekker aan tafel zitten. Ook hebben ze echt een superlieve hond, Yuki, echt een schatje.

Verder zijn een paar weken terug Tim, Arnoud, Paul en Theo langsgeweest, was erg gezellig allemaal, we hebben zelfs nog in het donker gesleet. Tijdens hun verblijf was ik lekker twee dagen vrij, waarop we hebben kunnen skiën. Tim en Arnoud hebben mij vergezeld toen ik de Franz Klammer maar een ben gaan uitproberen (de wereldcuppiste) en ik moet zeggen dat ie me erg meeviel, dus hebben we hem gelijk maar even twee keer gedaan :P.. Toch leuk om een wereldcuppiste op je naam te hebben staan.

In de week dat de jongens hier waren werd Macha 20. Dit hebben we in de Bolloclub gevierd, samen met de meiden van de skischool. Thekla en ik hadden overdag al helemaal de tafel gedekt a la kinderfeestje. ’s Avonds nog al het eten erbij en toen hebben we heerlijk gegourmet. Verder nog het concert van Marco Borsato op groot scherm gedraaid, het was in ieder geval allemaal erg gezellig..

De maandag daarop was Peter jarig, dat is een skileraar hier. En Macha en ik waren vrij dus gingen we lekker skiën. De sneeuw was alleen nogal bagger dus zijn we om half twee neergestreken bij de Waldtrattn voor onze lunch. Hier werden we vergezeld door Leonie en Jelinke. We hadden net bedacht dat we door zouden gaan naar de Maibrunnhuttn toen Peter vanaf de Waldtrattn als een idioot naar ons stond te zwaaien, terwijl wij al bijna in de lift zaten. Wij dus weer terug en ons opnieuw geïnstalleerd. Het was erg gezelllig, Marit kwam nog langs, nog één of andere andere skilerares uit Slovenië ofzo, en Martijn kwam ook nog ff binnenhuppelen… en opeens was het zeven uur! En donker! En dus ook liftloos! Wij dus door het donker naar beneden geskiet, erg grappig, alleen Macha is nogal hard gevallen, maar verder was het erg leuk en heb ik erg gelachen.

Ook zijn vorige week Bert Marjolein en Susette hier geweest. Zij stonden op de camping in Döbriach. Zaterdagavond kwamen ze bij mij langs en zijn we met z’n vieren uit eten geweest. We werden wel een beetje weggestopt in het restaurant, maar toch hebben we (in ieder geval ik) erg lekker gegeten. ’s Avonds ben ik meegeweest naar Döbriach en ben ik daar blijven logeren. De volgende dag hebben we eerst even rustig aan gedaan en paasontbeten (?). Daarna zijn we wezen skiën. Helaas moest Susette die avond alweer naar huis met de nachttrein. Ik ben gezellig meegereden naar Salzburg en heb meegedaan met uitzwaaien.

De volgende dag was tweede paasdag en hebben Macha en ik gezellig samen een paaslunch genuttigd. We hadden geïmporteerde matzes, lekker broodjes en uiteraard eitjes, erg lekker allemaal.

Verder hebben we afgelopen dinsdag bij Peter gegeten. Peter is de techniker hier en hij heeft (elk jaar weer) een haat/liefde verhouding met de stagiaires. Het was erg gezellig en hij heeft echt een enorm mooi huis!!

Gister kwam Bert nog even langs. Zij zijn gister ook weer naar huis gegaan en hebben mijn snowboard en nog wat spulletjes meegenomen. Dat scheelt me weer erg veel kilo’s in het vliegtuig.

Ook zijn we afgelopen donderdag samen met stagiaires van andere Landalparken in Oostenrijk naar Italië geweest. Dit als bedankje van de parkmanagers. Eigenlijk zouden de skileraressen van hier ook meemogen (Chantal, Marit, Leonie en Jelinke). Helaas ging dit op het laatst niet door, erg jammer dus. Maar we hebben het toch er naar ons zin gehad. ’s Morgens om 7 uur moesten we verzamelen (de stagiaires van de andere parken waren de avond daarvoor al aangekomen). We zijn eerst naar het winkelcentrum van Udine geweest om te shoppen en daarna zijn we doorgegaan naar Grado. Gelukkig was het winkelcentrum overdekt want het regende helaas nogal. In Grado was dit dus wat minder, want ook daar regende het. Dus hebben we op een gegeven moment maar besloten dat we beter ergens wat konden gaan drinken. Dit werd eerst een warme choco met slagroom, wat uitgevallen is in een warme chocoladevla. Daarna zijn we nog ergens anders wat gaan eten en drinken, voordat we weer terug naar huis zijn gegaan. Het was in ieder geval een erg gezellige en leuke dag.

Dan ben ik verder nog helemaal vergeten te vertellen dat we de afgelopen donderdagen eindelijk iets gevonden hebben waar we fatsoenlijk uit kunnen gaan. Dit is dan wel gelijk op een uur rijden, namelijk in Klagenfurt. Helaas hebben we dit iets te laat ontdekt en zijn we er dus maar drie keer geweest.

Deze week gaan we nog bij Barbara eten, ze heeft ons namelijk een vleesfondue beloofd, en een voorstelronde met haar zoontje Pascal, die hebben we namelijk nog steeds niet gezien.

Verder zijn vandaag bijna alle gasten naar huis gegaan, volgens mij zijn er nog maar drie appartementen bezet! Het was vandaag dus erg rustig en echt heel gek. Het voelde wel een beetje raar om door een rustige receptie te lopen op zaterdag. Je voelt gewoon echt dat het het einde van het seizoen is. De liften gaan ook zondag dicht, en dan is het helemaal voorbij.

We moeten deze week alleen nog inventaris en voorraad tellen en dan zit het erop. Thekla en Macha gaan me naar het vliegveld brengen vrijdag, en dan zit het er echt op, toch wel een heel raar idee……

Ik zal aan het einde van deze week nog wel even een kort berichtje plaatsen en dan zie ik iedereen in Nederland wel weer!!

Wiedersehen!

  • 29 Maart 2008 - 17:19

    Tim:

    Gezellig dat je er straks weer bent!!!!
    Geniet er nog maar ff van en we spreken elkaar volgende week!!!!

    XX

  • 29 Maart 2008 - 17:36

    Veronique:

    Wow jullie gaan deze week alweer naar huis toe. Wij hebben deze week 315 gasten nog op het park, en ik ga pas over 2 weken naar huis. Nu ik hier alleen zit is het wel saai hoor. maarja wel een top tijd gehad, ook samen met lottie. Als we allemaal terug zijn gaan we zeker afspreken. Dat wordt een mooi feestje!!! geniet nog van de laatste daagjes. liefs xxx vanuit Gargellen, een eenzame veronique haha xx de groetjes aan de andere madels

  • 29 Maart 2008 - 18:25

    Susette:

    Hey Iloontje

    Wij vonden het eten ook erg lekker hoor... Vroeg me af of je zin hebt om vrijdag 11 april eerst naar Velp te komen, ik ben namelijk om half 12 al uit...
    O ja, mama vroeg wanneer je weer langskomt om te kaarten...

    Liefs Suus

  • 29 Maart 2008 - 18:28

    Bert En Marjolein:

    Hoi Loontje,
    Wij zijn inmiddels weer veilig thuis aangekomen. Ook wij hebben lekker gegeten hoor, en we hebben genoten van jouw aanwezigheid. Kom je snel weer een kaartje leggen? Nog veel plezier deze laatste dagen. Goede reis naar huis en wel thuis! Liefs, Bert en Marjolein

  • 30 Maart 2008 - 01:16

    Silke:

    Iloon, je avontuurtje in Oostenrijk is alweer bijna voorbij! Maar zo te lezen heb je de laatste weken genoeg leuke dingen gedaan ;)!
    Geniet nog van de laatste daagjes en we skypen weer als je in Ermelo bent okee?
    Liefs Silkess!

  • 30 Maart 2008 - 09:00

    Omi :

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en van al de mensen die langs geweest zijn. Toch zijn we erg blij dat je vrijdag weer naar huis komt dan kan ik je weer eens een knuffel geven. Fijn dat ze je wegbrengen naar het vliegveld. Wij zien je eind van de week . Groetjes en een dikke kus.

  • 30 Maart 2008 - 11:54

    Rienco:

    Hey zusje,

    Wat een verhaal heb je er weer van gemaakt :). Ik heb gisteren alvast een drankje met Wilfri gedronken op je thuiskomst ;) eigenlijk meerdere... Paula was er ook en dat was ook weer gezelli.

    tot snel zusje

    xjes

    Broertje

  • 30 Maart 2008 - 13:02

    Els:

    Hee Iloontje!
    Wat een hoop bezoekjes! Gezellig hoor! Bedankt voor je kaartje trouwens, echt leuk! Nou, nog een paar daagjes en dan zit je alweer hier! Hoop dat je wel een beetje zin hebt om weer in Nederland te zijn.. Anders wordt t niet wat! Nou, veel plezier nog even en ik zie je snel!
    Liefs x

  • 31 Maart 2008 - 11:33

    Paps En Mams:

    hé meissie

    leuk verhaaltje weer hoor, prettig om te lezen dat je zulke leuke dingen doet daar en dat je het nog zo leuk hebt maar we zijn blij dat je toch weer naar huis komt.Vooral richard kan niet wachten.Tot vrijdag!!!!!

  • 02 April 2008 - 10:52

    Macha:

    Ik jou ook missen....

  • 02 April 2008 - 16:14

    Paula:

    De laatste daagjes... En dan ben je weer heerlijk thuis! M'n daagjes in Nederland waren echt super! Jammer dat jij dr niet was om ook ff een drankje te veel te drinken in de Veluwe ;)!
    Geniet er nog heel ff van en hopelijk zie ik je snel weer! Sterkte met afscheid nemen van alles en iedereen!

    Dikke kus!

  • 03 April 2008 - 13:07

    Jurjen:

    hey hey Ilona

    dat was dan weer bijna je stage jammer he?? ik ben ook alweer in nederland sinds gisteren. geniet nog van je laatst dagen en dan zie ik je wel weer.

    groetjes Jurjen

  • 03 April 2008 - 15:03

    Wilfri:

    Tot morgen :D
    Kan niet wachten.

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Ilona

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 43975

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 10 Juni 2013

Zwitserland

23 September 2009 - 25 December 2009

Australië!

14 December 2008 - 14 April 2009

Weer naar Oostenrijk

23 December 2007 - 12 April 2008

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: