nog meer bezoek, storm en veel zon! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu nog meer bezoek, storm en veel zon! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

nog meer bezoek, storm en veel zon!

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

13 Februari 2008 | Oostenrijk, Wenen

Geachte lezers,

Ik dacht: laat ik jullie maar weer eens op de hoogte stellen van mijn belevenissen hier in Bad Kleinkirchheim.
Nog immer heb ik het hier naar mijn zin. Ondertussen zit ik samen met Thekla in de Bolloclub. Het park zit momenteel vol met Duitsers en Oostenrijkers, omdat de Hollanders het deze week een beetje laten afweten.

Vorige week zijn mijn ouders langs geweest. Helemaal super natuurlijk om die weer eens te zien. Aan het begin van die week sneeuwde het zowaar, maar het heeft niet veel geholpen, want alles is inmiddels weer weg, helaas. Maar de zon is er weer voor teruggekomen, wat een hoop zonnebaden inhoudt. Hier hebben mijn ouders ook heerlijk van kunnen genieten. En ook heb ik ze maar eens meegenomen naar boven, om van het heerlijke uitzicht te genieten (en van de sneeuw die tenminste blijft liggen, haha)

De zon schijnt nu nog steeds, en daar maken we dankbaar gebruik van. Maandag hadden Macha en ik zowaar samen een dagje vrij, en hebben we de ski’s maar ondergebonden. Eerst lekker naar een terrasje in St. Oswald om daar van onze lunch in de zon te genieten en daarna weer terug geskied en hier naar boven gegaan, om daar nog even van een warme choco met slagroom te genieten in een ligstoel in de zon. Heeeeeeeerlijk!

Dit waren Macha en ik al veel langer van plan. Daar zit trouwens nog wel een leuk verhaal aan. Vorige keer toen Macha en ik vrij zouden zijn, zouden we ook gaan skiën. Dit hadden we al helemaal uitgedacht. De avond daarvoor zouden we uitgaan met Leonie en Jelinke.
Wij dus heerlijk uitgeweest, dus vonden we dat we wel even mochten uitslapen voordat we gingen skiën… werden we dus heeeeeel vroeg uit bed gehaald door Thekla..
Het had enorm gestormd.. en bij ons op het balkon had glühwein gestaan, van de après-ski party (zo’n 10 liter doos). En dat was dus niet helemaal goed gegaan, met andere woorden: De witte! muur beneden ons balkon, was lichtelijk een beetje rood gekleurd… of we dat even schoon wilden gaan maken!! Stonden we daar dus met ons brakke hoofd en ons borsteltje…
En het ergste van alles was nog wel dat de liften niet gingen en we dus ook niet konden gaan skiën!!! Snik snik…

Die storm was trouwens best ernstig geweest.. er liggen nu nog steeds omgevallen bomen, en het tuinmeubilair dat bij de appartementen stond is grotendeels kapot gewaaid en lag verspreid over het hele park.

Maar goed, daarna waren we toevallig nog een keer samen vrij… dus zeiden we: “weer of geen weer, we gaan skiën!!!”. En dat hebben we geweten. Normaal gaan we dus alleen skiën als t mooi weer is… zonnetje, mooie blauwe lucht…. Je kent het wel. Nou mooi niet dus… dikke vette harde wind, zware sneeuw en walgelijke mist… lekker is anders. Maar we hebben wel geskied!! Haha. Hebben we ook maar weer meegemaakt zullen we maar zeggen.

En we hebben het deze week zeker wel goed gemaakt… heerlijk was dat zeg.

Verder hebben we aan leuke dingen vorige week nog carnaval gehad. Dat was ook erg gezellig. In plaats van een après-ski party hadden we ditmaal een carnavalsparty, en ik moet zeggen dat we erg gelachen hebben. M’n ouders waren er ook bij en hebben wat foto’s gemaakt, deze zal ik straks wel even toevoegen.

Verder heb ik vast nog wel veel meer te vertellen.. alleen vind ik het verhaal wel weer lang genoeg zo, en knipoogt het zonnetje naar me. Dus ik maak m’n pauze even af op het balkon als jullie het niet erg vinden :D..

De foto’s komen vanavond wel..

Groetjessss!!!!!!

  • 13 Februari 2008 - 12:26

    Thuis:

    ja meid we hebben genoten! Heerlijk om je weer te zien.nu duurt het niet zo lang meer.Leuke tijd verder. Nu weten we tenminste waar je het over hebt als je wat vertelt.
    kus kus van alle hier

  • 13 Februari 2008 - 13:00

    Remco:

    jo ukkie! leuk om te lezen hoor! moet er ook maar aan geloven om een maar is een berichtje te sturen... maar is wel 1 malig hoor! :D

    beetje jammer dat ik niet langs kan komen, maar rienco en ik hebben al besloten volgend jaar met een select groepje mensen op wintersport te gaan! lekker met zn alle in de sneeuw rollen! ;)

    veel plezier nog! kus

  • 13 Februari 2008 - 13:01

    Gea:

    Hoi Ilona,

    Fijn hé ff je paps en mams weer te zien altijd weer te kort. Nu kan je weer tegen voor een poosje misschien. We hebben hier een zieke boeg eerst Britt ziek ( nu weer beter sinds vandaag). En gister Roy ook ziek. Vanmiddag mag Britt afzwemmen om 15.00 voor diploma A. Super spannend. Ze is ook erg zenuwachtig, kan bijna niet ervan eten. Dikke kus van hier met of zonder ziekte kiemen.

    familie van Drie

  • 13 Februari 2008 - 14:38

    Baloetje:

    Dag lief klein zusje van me

    Lekker om je van de week weer ff gesproken te hebben en mooi dat alles goed met je gaat... En het aftellen kan beginnen ;)

    -x-

    Je broer(tje)

  • 13 Februari 2008 - 16:58

    Paula:

    Het klinkt nog steeds allemaal superleuk en relaxed! Gezellig dat je ouders langs kwamen! Mijn ouder komen over anderhalve week en heb geregeld dat ik dan een extra dag vrij ben :D!
    Kees is nu aan t wintersporten en heeft echt alleen maar zon en heel veel drank! Haha.. Wanneer komen Arnoud enzo nou precies langs?
    Nou meis, geniet ervan en we msnen weer, was gezellig!

    Dikke kus!

  • 13 Februari 2008 - 16:59

    Richard:

    Heey Iloontje..

    dat haar staat echt wel leuk bij je,ik vond het wel jamme dat ik niet mee kon met pappa en mamma maarja met oma was het ook wel gezellig...en aan de foto's te zien heb jij het ook niet verkeerd...zwembad naast de deur(en een mooie rooie muur) ik heb het hele verhaal wel gehoord hoor..nu nog ongeveer 8 weekjes en dan mag je weer naar huis komen..

    Ik mis je stiekem toch wel een beetje hoor!
    je broertje,
    Richard

  • 13 Februari 2008 - 20:14

    Filonka:

    Hai Ilona, Tje, dat roze haar staat geweldig, moet je zo houden. Je ouders hadden mazzel met het mooie zonnetje EN sneeuw. Nee, die hebben niet te klagen gehad. Hebben ze nog een knuffel van Bollo gehad? Ik las dat Britt vandaag mocht afzwemmen voor A, Sanne heeft het ook vandaag gehaald dus hadden wij feest. Eindelijk na 2,5 jaar maar ze deed het prima. Ging eigenlijk te hard door het water heen want ze haalde iedereen in........
    Geniet nog eventjes en tot mails,
    Filonka

  • 13 Februari 2008 - 21:28

    Gea:

    Hoi Ilona,

    Nou ik vond het vanmiddag erg spannend. Maar alles is goed gegaan en Britt is geslaagd voor diploma A. YES!!!!!!!!!!!!
    Op naar diplama B wat ze eigenlijk niet wil maar ik heb er toch kunnen overtuigen.????

    Groetjes Gea

  • 15 Februari 2008 - 08:56

    Oma En Opa:

    Wat een mooie verhalen, Ilona. Wat een mooi leventje heb je daar. Maar we missen je hier wel hoor! Opa is weer aardig op de been en het gaat goed. nog even en we zien je weer hier. Kusjes en tot ziens.

  • 17 Februari 2008 - 13:14

    Kees:

    Hee Ily!

    Hoe is het daar? In Mayrhofen was het erg goed te doen! Veel zon, heel veel zon en ook goede sneeuw. Het was de beste week van dit seizoen, vertelde de eigenaresse ons. Heb ik weer ;). Zo te lezen bevalt het je nog prima! Gaan wij met z'n 3en naar Londen? Het is maar goed dat ik het lees... haha

    Viel Spass!!

    Kees

  • 20 Februari 2008 - 02:53

    Silke:

    Hey Iloon, ben ich bijna fergessen je eine berichtje te stoeren! Schade.. Moeten we eben etwas aan feranderen, dus hier komst ie;
    Dat haaaaaaaaaaar! Hilaaaaarisch, ich komme nicht meer bei.. Ganz geil kind;)! Maargoed, back to normal.. Het ziet er nog steeds ganz toll uit daar.. Vooral die laatste foto! Die Sonne schijnt gewoon bij du..!! Zal ik je eens een geheimm verklapfen; die Sonne schijnt hier nicht mehr! (Nog erger, het blijft regenen tot juni/juli!:O) Ze haben hier de slechtse zomer in Jaaaaahren. Habb ich dat ook weer meegemaakt, helaas.
    Voor de rest gehtst es gut, meine ouders zijn nu auch hier, en het bevalt ze hier ganz goed! Afgelopen weekend zijn we in Sydney geweest, was ganz ganz toll! Lees je allemaal binnenkort op mn site wel, ich habe es nu te druk mit de toerist uithangen.. Of de gids, tis maar net hoe je het noemt! En tussendoor nog arbeiten ook..
    Nou meis, over drie maanden ben ik wieder zu hause (en du ook al, wat gaat de Zeit hard;)) dus dan kunnen we wieder heien!
    Ik kan niet wachten! Liefs, Silke

  • 02 Maart 2008 - 18:17

    Henny:

    Hallo Ilona,

    Zo te zien gaan werken en plezier je nog steeds goed af,hoewel het er al bijna weer voor je op zit [je moeder houdt ons wel op de hoogte hoor]wel fijn dat je weer een nieuwe baan hebt nog gefeliciteerd ermee.
    Ik zie je vast nog wel eens bij de Slenkenhorst,dus nog veel plezier en tot ziens.Gr Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Ilona

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 44016

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 10 Juni 2013

Zwitserland

23 September 2009 - 25 December 2009

Australië!

14 December 2008 - 14 April 2009

Weer naar Oostenrijk

23 December 2007 - 12 April 2008

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: