Aan de studie... - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu Aan de studie... - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

Aan de studie...

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

26 Februari 2013 | Zwitserland, Zürich

Gruezi!

Hier maar weer een berichtje uit Zürich. Bedacht me namelijk dat als ik nu geen berichtje schrijf, de volgende weer veel te lang wordt (als dat nu al niet het geval is :S). Ik zal in ieder geval mijn best doen om het wat beknopt te houden (niet mijn sterkste kant).

Uiteraard is de Duitse cursus die we gevolgd hebben inmiddels afgelopen en zijn we begonnen aan de ph (pedagogische hochschule).

De laatste week van de cursus was ik er best wel klaar mee, maar inmiddels zou ik willen dat het langer had geduurd. We hadden geen huiswerk en het was bijzonder gezellig met alle mensen die we daar hebben leren kennen, maar gelukkig spreken we nog een aantal van hen.

Tijdens de laatste week van de cursus hadden we ook 2 avonden introductie aan de ph, dit waren best wel lange dagen. De eerste avond van de introductie MOESTEN we namelijk aansluitend met z’n allen nog wat drinken (heeeeeeel vervelend haha). En de tweede avond was sowieso een ren-en-vliegdag. Die avond heb ik Bernardien weer terug op de trein gezet (wordt zoooo moe van dat kind, vond dat ze maar weer naar huis moest.. :P hahaha.. nee grapje.. ze had nog wat leuks te doen in NL) en daarna hadden we een afscheidsborrel van de Duitse cursus. Het was bijzonder gezellig, enig nadeel was, dat ik zonder Bernardien bijzonder verdwaald ben in Zürich die nacht. Gelukkig ben ik gered door wat Italianen die me ook gelijk wat Italiaans hebben bijgebracht (niet veel goeds uiteraard).

Zo was mijn weekend alleen goed begonnen haha. Die zondag heb ik mezelf ingeschreven voor een stadwandeling van esn. Helaas was de stadswandeling niet zo geslaagd, aangezien ik eigenlijk de meest belangrijke bezienswaardigheden al gezien had. Stiekem had ik gehoopt op wat leuke tips voor goedkope plekken en waar de ‘lokale bevolking’ hier zoal uithangt. Maar ondanks de tegenvallende stadswandeling was de aansluitende borrel erg gezellig.

En toen begon de eerste week aan de ph…… wat is dat pittig zeg! Introductie voor stage (die volgende week begint), heeeeeeeel veel informatie van alle vakken en gelijk bergen met dingen die we moeten lezen. En toen kwamen we erachter dat we in twee zogenaamde ‘lernfelder’ zitten. Dit zijn een soort grote projecten waar ontzettend veel tijd in gaat zitten. Voor ons is gebleken dat dit onmogelijk is, we hadden al behoorlijke stress.

Gelukkig hebben we 1 Lernfeld nu om weten te ruilen voor een ander vak en nu is alles weer een stuk beter te overzien. Maar over al onze vakken en wat we zoal uitvoeren hier op school zal ik later wel vertellen in een nieuw verhaal. (Hopelijk kan ik jullie dan ook vertellen dat ik het Duits beter kan volgen dan nu... ze praten namelijk best wel erg snel, valt me vies tegen)

Dan rest me nog afgelopen weekend: dat was bijzonder gezellig. Vrijdagavond hadden we een spontaan feestje bij Laura en Nika (2 Sloveense van de Duitse cursus). En in hetzelfde huis zijn we ook zaterdag uitgenodigd voor een diner, ook bij wat bekenden van de Duitse cursus. Maar wat een huis is dat zeg, wij hebben onze stek gevonden :).. jammer dat we er niet bij in kunnen trekken aangezien we geen rechtenstudenten zijn..

Maar goed, het verhaal is alweer veel te lang.. ik wilde nog van alles vertellen, onder andere over de ASVZ en ons bezoek aan de Uetliberg, maar dat bewaar ik wel weer voor de volgende keer.. ik wil in ieder geval nog iedereen bedanken die ons een kaartje heeft gestuurd, onze muur is inmiddels behoorlijk gezellig aan het worden :).

Zo.. dat was het voor vandaag..

Ciao!!!

  • 26 Februari 2013 - 21:42

    Thuis:

    hallo schat . heerlijk verhaal weer. mag best wel langer hoor .
    je schrijft altijd zo leuk .ben blij dat je de week
    italianen bent tegen gekomen .zürich is
    best wel groot .

  • 27 Februari 2013 - 09:51

    Oma:

    Hoi Ilona

    wat een leuke verhalen. Je klinkt heeeeel positief.
    Houwe zo. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en van hard werken wordt je een grote meid.
    (maar dat ben je al vinden wij!)

    Oma en Opa

  • 28 Februari 2013 - 19:49

    Joke:

    Lekker Europees bezig, zo met iedereen. Het verdwalen lijkt mij net iets te avontuurlijk. Veel plezier!

  • 15 Maart 2013 - 14:09

    Lizzy En Stijn:

    Is het daar leuk....
    Als je wil mag je mij altijd een keer bellen!
    Dikke knuffel van Lizzy en Stijn.
    Ik hou ontzettend veel van je...

  • 18 Maart 2013 - 20:29

    Miranda Voshart:

    Tof om te lezen Ilona!
    Volgens mij hebben jullie het goed naar jullie zin.
    Doe Bernardien de beterschapgroetjes van mij!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Zürich

Zwitserland

Een paar maandjes aan de studie in Zürich..

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2013

Op de valreep nog een verhaaltje..

16 April 2013

Zomer!!!! :)

23 Maart 2013

bezoek :)

26 Februari 2013

Aan de studie...

11 Februari 2013

Eerste weekje..
Ilona

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 43985

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 10 Juni 2013

Zwitserland

23 September 2009 - 25 December 2009

Australië!

14 December 2008 - 14 April 2009

Weer naar Oostenrijk

23 December 2007 - 12 April 2008

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: