Al bijna een maand! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu Al bijna een maand! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

Al bijna een maand!

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

20 December 2007 | Oostenrijk, Wenen

Hola!

Allemaal super bedankt voor jullie leuke berichtjes hier op de site, en natuurlijk voor de kaartjes die ondertussen al mooi aan de muur hangen. Echt superleuk om al die reacties te krijgen hier!

Maar goed, ik heb weer hele verhalen, maar zou het proberen kort te houden. De wereldcup skiën is ondertussen alweer lang geleden, maar ik moet zeggen dat het echt superleuk was, en we hadden natuurlijk mooie gratis plaatsjes gevonden waar we het ook erg goed konden zien. En natuurlijk hebben we ’s avonds nog even van het feestje meegenoten. Alleen kon Thekla niet mee, want er moest iemand thuisblijven omdat wij de noodtelefoon van het park hadden. Wat trouwens erg grappig was.

Namelijk, we lagen heeeeerlijk lieflijk en schattig te slapen, gaat opeens om half drie!! De noodtelefoon af. Dus heb ik met m’n slaapdronken hoofd de telefoon opgenomen, bleek het de zwager van Walter te zijn, die op het park zou overnachten. Hij kwam net terug van het feest van de weltcup denk ik, want hij was erg vrolijk en aan de telefoon niet te verstaan. Dus ik al m’n kleren aantrekken en naar beneden, naar de receptie. Staat ie daar met z’n vriendjes, ik heb me kapot gelachen, vooral toen ik hem de volgende ochtend tegenkwam en hij heel ernstig en serieus keek hahaha..

Niet lang daarna waren de appartementen klaar en zat het bouwvakkeren daar erop. En natuurlijk moesten de nieuwe appartementen officieel geopend worden. Daarom kwamen de eigenaren van de appartementen en hadden we daarmee een feest. Uiteraard hebben wij onze beroemde glühweinparty gedaan en daarna gingen ze uit eten. En wij mochten ook zomaar komen, ik moet zeggen dat het ernstig gezellig was haha.
Het was bij de Einkehr, zeg maar iets buiten het park om tien stappen van onze voordeur. (het hans en grietje huisje op de foto van m’n balkonuitzicht). Voor het eten hadden we Oostenrijkse muziek (die je na een kwartier toch echt zat bent) en echte Oostenrijkse dijenkletsers, echt komisch.
En na het eten hebben de Oostenrijkers ons even laten zien wat een alcoholisten het zijn, serieus, ze blijven bestellen! Ook hebben ze ons gelijk maar even aan de schnapps geholpen, dus dat hebben we ook maar vast weer gehad.

En dan nu… gisteravond, ik ben echt trots op mijzelf.. iedereen die mij kent weet natuurlijk dat ik een ramp ben met eten, dan komt nu het grote wonder… (tromgeroffel).
Ik heb gewoon vanalles gegeten wat ik officieel niet durf.. dan komt nu het verhaal erbij haha.

Gisteravond hadden we kerstviering met alle collega’s en gingen we heeeeeeeeeel chiq uit eten. Dit was bei de Dräge, dit is een restaurant met iets wat een soort Oostenrijkse michellin-ster is. Dus als hoofdgerecht hadden we kaviaar met nog iets, daarna ook iets aparts, vervolgens zoete-aardappelsoep met paddestoelen, verder nog ganzenleverpastei (zoooooooo vies!!) en weet ik veel wat ik nog meer heb gegeten. Ik ben in ieder geval erg trots op mezelf.
En daarna zijn we nog wat wezen drinken, waar onze manager maar even heeft laten zien dat ie echt Oostenrijks is. Uiteraard werden we weer zwaar aan de schnapps gezet, we gaan bijna leren hoe het hier hoort haha..

En verder… hebben we ook een kerstcadeautje gekregen, waarbij o.a. onze skipas met een kleine eigen bijdrage!!!! Echt super, dus die heb ik vandaag gelijk maar even getest, en hij doet het!! Zooooo lekker, en zooo wit boven :D.. dat ben ik hier beneden nog niet helemaal gewend. We hebben pas twee dagen sneeuw gehad, en verder heerlijk weer met strakblauwe lucht en zonnetje… ook lekker natuurlijk.
Maar de sneeuwkanonnen draaien overuren dus de pistes zijn goed. Dus morgen ga ik weer terug naar boven en dan zal ik wat foto’s maken van het goddelijke uitzicht. Binnenkort kunnen jullie dus jezelf verlekkeren met mijn foto’s haha..

Nu ik het toch over de foto’s heb, ik heb nog een leuke foto van m’n bouwvakkerperiode hier, waarop ome Oscar staat. Dat verhaal zou ik trouwens even uitleggen.
Oscar is de man van Jet (hoofd receptie) en heeft hier geholpen met bouwvakkeren. Maar goed, we hebben de grote buldozer met hem uitgevonden, echt hilarisch, maar daar zou ik verder maar niet op ingaan. Maar daar heb ik dus nog een foto van.. Ilona a la bouwvakker, die zet ik wel even tussen de foto’s.

Dan vind ik nu dat ik het niet te lang mag maken en nu echt moet stoppen, ik heb het voor mijn doen toch best in niet te lange stukken verteld (denk ik / hoop ik).

De foto’s komen er in ieder geval ook aan, dus ik zeg: tot het volgende stukje maar weer!!

Adiós!!

  • 20 December 2007 - 20:14

    Rienco:

    Yes als eerste kan ik je verhaal gaan afzeiken zoals ik net beloofd had maar dat ga ik natuurlijk niet doen ik heb tenslotte maar een zusje... Heerlijk om net even met je gebeld te hebben... Goed gaan meisje.. en tot we zien wel ;)

    x je broertje

  • 20 December 2007 - 21:24

    Gea:

    Hoi Ilona, volgens mij heb jij het echt getroffen daar. Durfde je geen macaroni met suiker te vragen? Ik vind je wel super dat je zoveel hebt geproefd. Ik bedoel niet alleen de acohol.

    Hele fijne kerstdagen en veel liefs
    van Jan, Gea, Roy en natuurlijk Britt

  • 21 December 2007 - 08:59

    Paula:

    Kees is behoorlijk jaloers op al dat sneeuw ;)!
    Superbedankt voor je mooie kaartje! Hij komt boven m'n bed te hangen hoor!
    Ik denk dat mijn kaartje pas volgend jaar bij je aankomt, haha!
    Hangt onze fotocollage eigenlijk wel aan de muur ;)?!
    T klinkt alleen heel erg leuk daar, dus geniet ervan, fijne kerstdagen alvast dushi!

    Kus!

  • 21 December 2007 - 17:04

    Thuisfront:

    Heerlijk hoor, zulke kerstkadootjes.
    En al dat eten!!!! kan je als je thuis ben weer heerlijk met ons mee eten! Waar een stage al niet goed voor is.
    kusjes. van ons allemaal.

  • 22 December 2007 - 13:40

    Marjolein:

    Zeg wordt er daar nog wel gewerkt? Ik lees alleen maar over feestjes, schnaps, uit eten gaan, nog meer schnaps, oostenrijkse hoempapa muziek, dijenkletsers en kerstdiners. Blij te lezen dat je het zo naar je zin hebt!

    Dikke kus, Bert en Marjolein

  • 22 December 2007 - 18:24

    Tim:

    mooi man al die sneeuw daar!!!
    mooi filmpje ook.
    ik zal in maart eens ff komen testen of die piste wel goed genoeg is hahaha

    fijne kerst!!!!

    XX

  • 22 December 2007 - 22:04

    Sander:

    Ziet er leuk uit, en wat sta jij weer super vrolijk op alle foto's. Toch blijf je een Ililiput :-) Veel plezier daar in Ostrereich!!

    Fijne feestdagen!!

  • 23 December 2007 - 14:29

    Joyce:

    Hee chicker, dat zijn best wel gruwelijk hippe verhalen! Echt wel lachuh met al die sneeuw en leuke mensen om je heen! Beter wil ik ook dik wel snowboarden :O Maja scheelt weer dat ik dat van de week ga doen, maja das in een hal :p Das natuurlijk veel minder tof, beetje nep ook wel :P Maar super dat je het daar zo naar je zin heb! Enne fijne kerstdagen alvast he ;)
    Kuss

  • 26 December 2007 - 14:22

    Monique Blokland:

    Hi meissie , ik heb gehoord van je moeder dat je het reuze naar je zin heb. Jammer dat er niet zoveel sneeuw ligt maar gelukkig zijn er sneeuwkanonnen.
    Heel veel groetjes ook van tante Janny en ome Mart

  • 27 December 2007 - 10:01

    Oma:

    Ik heb je video gezien. Wat leuk. Je gaat vanzelf mee de bocht om als je zit te kijken. Met dat kerstdiner heb je zeker met je ogen dicht gegeten want als jij iets ziet wat je niet kent dan eet je het niet.ha ha grapje. Jij amuseert je goed als ik zo jouw verhaaltjes lees. Ilona ik bewaar de rest van mijn schrijven voor de kaart, dan heb je weer post en dat is ook leuk. dikke knuffel.Groetjes van opa. Dag schat.

  • 27 December 2007 - 12:06

    Silke:

    He chick,
    Een beetje laat bericht, maar beter laat dan nooit.. Wat een geweldige verhaal weer... Ik zie het helemaal voor me; jij om half drie 's nachts de tel. opnemen met je (slaap)dronken hoofd.. En de foto's..! Het is echt heel mooi daar! Lucky you girl!
    Ik zit op dit moment in de 35 gr. Wat een wereld van verschil. Chick, als ik terug ben van vakantie skypen we snel weer een keer want ik heb nu al heeeeeeel veel te vertellen...
    Liefs xx

  • 30 December 2007 - 16:07

    Henny:

    Hallo Ilona.
    Was je adres kwijt maar via je moeder bleven we wel op de hoogte hoor.heb me nu aangemeld en blijf vanzelf op de hoogte als je wat schrijft.Mooie foto,s ziet er gezellig uit.We wensen je een gelukkig en gezond nieuwjaar toe,en niet teveel snaps drinken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Ilona

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 44020

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 10 Juni 2013

Zwitserland

23 September 2009 - 25 December 2009

Australië!

14 December 2008 - 14 April 2009

Weer naar Oostenrijk

23 December 2007 - 12 April 2008

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: