Gelukkig nieuwjaar!! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar!! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar!!

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

04 Januari 2008 | Oostenrijk, Wenen

Hallo scheetjes!

Allereerst een heel gelukkig nieuwjaar allemaal!!!!

T is alweer een poosje geleden dat ik jullie op de hoogte heb gesteld van mijn belevenissen hier dus dacht dat het maar weer eens tijd werd voor een stukje.
Ondertussen hebben we kerst en oud en nieuw alweer gehad en natuurlijk ook nog wat andere gezellige dagen.

Met kerst hebben we eerst cadeautjes gedaan met z’n allen. Hoewel, het was eigenlijk nog geen kerst, maar anders hadden we geen tijd haha. De volgende avond zou Macha namelijk bij haar familie kerst vieren, want die was hier. En eerste kerstdag waren wij daar ook uitgenodigd voor een kerstdiner, wat overigens erg gezellig was. En daar heb ik mezelf zomaar alweer overtroffen met garnalen, saffraansoep met sint jakobsschelpen en hazerugfilet.

De donderdag in de kerstweek zijn we begonnen met de eerste après-ski party van een lange reeks haha, die zich twee keer in de week moet gaan herhalen. En ik moet zeggen dat het een groot succes was, zeker voor herhaling vatbaar. Alleen het bier was nogal op, op een gegeven moment. Dus moest ik van Walter naar de Billa om nieuw bier te halen. Dus ik vrolijk de kangoo zoeken, stond die er niet! Mocht ik zomaar in Walter z’n auto rijden!! Ik voelde me zeer vereerd, en daarnaast reed dat ding echt gruwelijk lekker, nu weet ik ook waarom hij altijd zo scheurt ipv rijdt haha. Maar goed, alles is dus helemaal goed gekomen en het was super gezellig. Maar daarna was het al laat genoeg en wij hadden nog niet gegeten. Uiteraard hadden we ook niet echt zin meer om te koken, maar Walter was zo lief om ons nog mee uit eten te nemen bij de Einkehr.. heerlijk weer even aan de schnitzel gezeten natuurlijk haha.

Dan ben ik nu aangekomen bij oud & nieuw, oftewel onze silvesterparty. Ik mocht namelijk lekker werken. Dus we hebben onze geïmproviseerde bar weer opgezet en er een leuk feestje van gemaakt. Wat volgens mij zeer goed gelukt is, te zien aan de staat van een aantal mensen aan het einde van de avond. Verder was het vuurwerk erg mooi en de temperatuur erg laag. Maar dat viel niet op want er waren genoeg vuurtjes en terrasverwarmers. Al met al een aardig gezellig feestje. Maar ik moet toch eerlijk toegeven dat ik liever lekker op de bank had gezeten met z’n allen, beetje oudejaarsconference kijken, oliebollen eten en aftellen. Oh ja… ik heb trouwens wel een oliebol gegeten!! Die waren namelijk geïmporteerd via Macha’s ouders, en Macha en Thekla hebben ze heel lief opgewarmd en naar buiten gebracht :D… helemaal super!

Verder lekker het nieuwe jaar goed begonnen, ik was namelijk 1 januari vrij, helaas in m’n eentje, maar dat was niet anders. Het was vooral jammer voor de anderen, want die hebben maar iets van twee uur slaap gehad.
En toen ik eindelijk wakker werd scheen de zon heerlijk en hadden we een strakblauwe lucht (dat hebben we hier echt heeeel veel, helemaal super, alleen schiet het met de sneeuw dus niet echt op).
Maar goed, met andere woorden, super boardweer als ik dat even mag zeggen. Dus heb ik de eerste dag van het jaar maar even goed genoten van het beetje sneeuw dat er ligt en van het zonnetje.
Daarna de eerste avond ook gelijk maar even goed gevierd, we hebben namelijk de afhaaloostenrijker uitgevonden haha. Bij de Einkehr kun je namelijk ook pizza’s afhalen. Maar wij hadden gevraagd of we ook schnitzels af konden halen, en dat mocht zomaar. Dan moesten we hem alleen wel op een bord meenemen, met patat en preiselbeeren en alles erop en eraan. Helemaal super, we moesten alleen onze borden ook nog even terugbrengen… door de kou, maar daar kom ik wel weer overheen, die afhaaloostenrijker is in ieder geval een goede uitvinding!

En dan zijn we nu bij de raunacht aangekomen, gisteravond. Dit is een hele traditie hier, en het was echt supergaaf. Ik zal even kort uitleggen wat het inhoudt. Vroeger verjaagden de mensen hier de boze wintergeesten door middel van muziek, vuur en door zichzelf te verkleden met enge maskers en dierenhuiden, ook hebben ze van die grote herrie makers (lees grote koebellen ed). En dat werd hier dus ook gevierd. Eerst begonnen we om half 4 met een apres ski party, en dan zouden we om half 7 stoppen en om 8 uur beginnen met de raunacht. Het geval was alleen dat we dus niet stopten en lekker door gingen, gelukkig hadden we nog wel tijd voor tien minuten pizza haha. Maar goed, om half negen begon de muziek voor de raunacht te spelen en kwamen de ‘monsters’ met vuurwerk en vuur ten tonele. Het was een beetje een lord of the rings idee volgens degene die die films wel helemaal hebben bekeken (en dat ben ik niet). In ieder geval supergaaf, alleen een deel van de kinderen vonden het wat minder. De foto’s daarvan krijgen jullie nog wel te zien, die zijn namelijk niet door mij gemaakt, maar ik ga proberen ze te bemachtigen, en dan zet ik ze op hier op de site.

Zo, dan vind ik het wel weer genoeg voor vandaag, ik zal weer wat foto’s plaatsen, en op de foto’s van de raunacht moeten jullie dan maar even wachten.

Daaaaaagh!!

  • 04 Januari 2008 - 12:32

    De Thuisblijvers:

    Leuk stukje weer! Je maakt wat mee hé, enge mensen en mooi vuurwerk. We zien erg naar je uit en hopen ook wat apre ski avonden mee te maken.

    kusjes van hier

  • 04 Januari 2008 - 14:22

    Gea:

    Hoi,de allerrrrrrrrrr beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Wij hebben bijna de twee weken vakantie er weer op zitten. Vind ik niet zo erg. Het was wel een beetje druk met werken, kerst, Britt d'r verjaardag, oud en nieuw en nog Britt d'r feestje gister. Dus voor elke fase weer boodschappen doen. Zo meteen nog voor de traktatie maandag en dan klaar. Halleluja!!!!!!
    Groetjes en tot horens,

    fam. van Drie

  • 04 Januari 2008 - 15:22

    Wilfri:

    Heee!

    Hier dan ook maar een berichtje van mij :)
    Elke keer als ik je stukjes lees zie ik dat je je enorm vermaakt, maar dat hoor ik natuurlijk ook al als we bellen op skype. Kan niet wachten tot ik je volgende week kan komen opzoeken. Kijk er enorm naar uit. Tot Volgende week.

    Dikke kus en knuffel.

  • 04 Januari 2008 - 15:40

    Rienco:

    Hey lief zusje, mooi dat je het zo lekker naar je zin hebt... Ik heb net 50 km gemountainbiked en ben echt kapot... Het aftellen is eindelijk begonnen voor je ( dat je vriendje eindelijk komt ;))

    xjes van je broer

  • 04 Januari 2008 - 16:53

    Monique Blokland:

    Een heel gelukkig en een gezond 2008.
    Het ziet er allemaal gezellig uit daar in OOsterijk. Tot gauw

  • 05 Januari 2008 - 01:32

    Silke:

    Iloontje!
    Wat een leuk verhaaltje weer :) Echt super, je hebt het helemaal naar je zin daar of niet? Ik ben jaloers, jij had gewoon vuurwerk! Hier deden ze daar niet aan omdat het te droog was :( Heeft de warmte toch nog een nadeel ;) Haha..
    Chick, ik hoop dat we snel weer kunnen skypen! Heb een hoop te vertellen..
    Het gaat voor jou zeker ook al heel snel nu? Hoe lang ga je nog, 3,5 maand ofzo? Ik heb er nog maar 4,5! Nou meis, geniet ervan dat Wilfri komt:)
    Liefs xx

  • 05 Januari 2008 - 13:18

    Filonka:

    Nou Ilona, werken is eigenlijk best wel leuk in Oostenrijk en je krijgt hier nog geld voor ook. Tja, je zus komt straks bij ons werken en daar is werken echt werken......
    Geniet er maar lekker van en jij ook de allerbeste wensen voor 2008 van ons allemaal.
    Groetjes van de Huizingaatjes

  • 05 Januari 2008 - 23:39

    Erik:

    Dag schatje,
    Ik zie dat het goed met je gaat en dat doet ons allen heel erg goed. Gelukkig nieuwjaar en breek geen been !
    Helaas kan ik voorlopig niet meer darten en neem een lange dart pauze. Wellicht kom ik weer eens terug als jij er ook bent
    Groetjes en ik mis je

    Erik

  • 06 Januari 2008 - 16:49

    G.v. Sparta-Ermelo:

    Hey Ilona,
    Wij van Sparta wensen jou een heel Gelukkig Nieuwjaar!
    Genieten van je schrijven en geweldig dat het allemaal goed met je gaat.
    veel lieve groetjes uit Ermelo van de Spartaturngroep.

    www.spartaturnen.nl

  • 06 Januari 2008 - 19:39

    Harry Marja En Laura:

    Hallo meissie,

    Jij ook de beste wensen voor 2008. Lijkt dat het allemaal wel goed gaat komen daar. Leuk te zien dat je erg blij bent met al die sneeuw. Hou het vooral daar!

  • 11 Januari 2008 - 13:28

    Paula:

    Schnitzel, pizza, schnitzel, pizza.. Veel meer variatie zit er niet in jullie eetpatroon, of wel ;)?! Haha.. nog de beste wensen voor 2008!
    En geniet ervan als Willy dr is, wat vast en zeker wel zal lukken als ik de foto's nu al zie!

    Dikke kus!

  • 14 Januari 2008 - 12:16

    Tamara:

    hahaha je weet het wel weer te vertellen hoor! ik ben erg benieuwd naar de foto's!
    groetjes en heel veel plezier!

  • 14 Januari 2008 - 12:18

    P.S.:

    Doe ook de groeten aan Wilfri! ik heb nog een heel grappig gesprek met z'n broertje gehad, die was best wel bezopen (net als iedereen bij dat feestje trouwens hahahaha)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Ilona

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 44016

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 10 Juni 2013

Zwitserland

23 September 2009 - 25 December 2009

Australië!

14 December 2008 - 14 April 2009

Weer naar Oostenrijk

23 December 2007 - 12 April 2008

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: