Bouwvakkeren, Katschberg & nog meer bouwvakkeren.. - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu Bouwvakkeren, Katschberg & nog meer bouwvakkeren.. - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

Bouwvakkeren, Katschberg & nog meer bouwvakkeren..

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

07 December 2007 | Oostenrijk, Wenen

He lieve allemaal!

Daar ben ik weer, en nu zijn er niet drie dagen, maar twee weken voorbij!! En daarin is zo verschrikkelijk veel gebeurd dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen. Een week geleden heb ik me voorgenomen dat m’n volgende verhaal (deze dus) niet zo achterlijk lang mocht uitvallen als de eerste. Het enige is dat ik erg bang ben geworden dat dat niet gaat lukken. Dus ik zou de hapjes en de drankjes er maar weer bij pakken want ik haal de verhalendoos van de afgelopen anderhalve week er maar eens bij.

De afgelopen weken hebben we wat werken betreft alleen maar gebouwvakkerd, nu voel ik me ook echt bijna een kerel, vooral m’n handen zijn niet erg vrouwelijk meer. Vooral niet na vandaag, want ik heb zo’n heerlijke klapper gemaakt, dat ik nu nog steeds de ministeentjes uit m’n handpalmen aan het plukken ben.. echt lekker.
Door al dat bouwvakkeren zijn we hier al wel helemaal ingeburgerd bij onze medebouwvakkers en schoonmakers, die volgens mij al in geen jaren meer iets gezien hebben dat ook maar een heel klein beetje op een vrouw lijkt. Dit levert erg grappige taferelen op moet ik zeggen, zwaar komisch…
Maar vandaag zijn de eerste gasten gekomen, dus onze bouwvakkerperiode zit er nu wel bijna op, en dan gaan we aan het leuke werk beginnen..
..al moet ik zeggen dat deze weken toch ook erg leuk waren en ik wel erg veel schik heb gehad. We hebben heerlijk gedanst, gezongen (lees geschreeuwd) en gek gedaan in de bouwput… super! Maar ik vind het na twee weken toch wel weer leuk geweest en ben wel toe aan iets nieuws..

Ook waren in de eerste week de ouders van Gytha er nog, en daar zijn we ook nog mee uit eten geweest en voor de verandering hebben we ook nog een kerstmarkt bezocht. Deze keer in Feldkirchen. Dit was ook erg gezellig maar lang niet zo groot en leuk opgezet als die in Klagenfurt (dat is mijn mening dan). Maar ik heb er wel een superleuke nieuwe skibroek gekocht!!

Verder zijn we afgelopen zaterdag naar Katschberg geweest voor een cursus Bolloclub. En ik ben bang dat hier m’n verhaal ernstig lang gaat worden. Want ik heb daar echt überveel lol gehad.
De cursus was alleen op maandag en dinsdag, maar omdat we zo hard gewerkt hadden wilde Walter ons wel al op zaterdagavond brengen, omdat er dan een feest zou zijn, helemaal leuk dus.
Dus wij zaterdag naar Katschberg.. ligt daar echt überontzettendwalgelijk veel sneeuw (ik overdrijf een beetje, maar dat komt omdat er bij ons dus nog steeds niks ligt). En ’s avonds gaan wij dus vol goede moed naar ‘het feest’ samen met een deel van onze medelandalstagiairesinoostenrijk (hihi leuk woord). Komen wij daar binnen… zitten er iets van ehhh.. tien mensen in een zaal waar er dus driehonderd in kunnen.. haha. We waren het dus al snel zat en hebben de enige kroeg gevonden die open is in Katschberg.. en het is maar goed ook dat we die gevonden hebben.. dikke vette pret haha.
Officieel waren we met elf stagiaires op Katschberg voor de cursus, maar we waren met vijf meiden en één jongen uit. En toen hebben we ons zelf omgetoverd tot 'die fünf Mädels'.. en die houden we er voorlopig ook in.. haha..
Maar goed.. die Oostenrijkers zijn echt hartstikke gek! Die komen je dan serieus ten dans vragen, nemen je bij de hand en beginnen één of ander stijldansiets of weet ik het wat voor iets dat ik niet ken hahahaha… ik heb me dood gelachen!! Het was in ieder geval een zeer geslaagde avond.
De volgende dag waren we vrij, en uiteraard moesten we de piste op om ff van de sneeuw te gaan genieten, en dat hebben we zeker gedaan! Samen met Thekla en Macha heb ik m’n nieuwe snowboard uitgeprobeerd, en dat is me zeker bevallen. Vooral aan het begin was het heerlijk, met een zonnetje erbij, helaas aan het einde van de middag mistig. En uiteraard hebben we ff lekker een berghut opgezocht voor een lekker bakje heisse choco mit sahne!. En tussen de middag hebben Macha en ik, want Thekla was er alweer vandoor, heerlijk aan de kaiserschmarrn gezeten.. mmmmmm.. met almdudler.. goddelijk.
En toen was de pret voorbij en zijn we aan het cursussen geslagen.. wat eigenlijk ook wel erg leuk was, maar daarover heb ik (eindelijk eens) niets te melden haha.
Wel zijn we elke avond lekker uit eten geweest, dat kregen we van Landal haha… superlekker, wienerschnitzel und bratwurtsten!! Hihi.. en elke ochtend kregen we het onbijt ook nog eens… heeeeeerlijk….

En nu zitten we alweer een paar dagen thuis en hebben we vanavond onze eerste gasten vermaakt met een kleine party met glühwein en iets van glühappelsap met alcohol, maar waarvan ik niet weet hoe je het duitse woord schrijft. We hebben ook maronen gemaakt. Dit zijn gepofte tamme kastanjes, dat schijnt er hier helemaal bij te horen, het was in ieder geval erg gezellig.
Dan zijn we nu lekker vrij en kunnen van het weekend genieten, wat zeker helemaal leuk gaat worden, want dit weekend is de worldcup skiën hier ofzo.. lekker feestje vieren dus, ik ben heel benieuwd wat het gaat worden, en jullie horen het uiteraard vast nog wel van me.

Dan heb ik als afsluiting van dit alweer veel te lange verhaal mijn adres voor jullie. En jullie zijn natuurlijk allemaal van harte uitgenodigd om mij een kaartje te sturen, want ik moet de grote witte muur boven mijn bed nog even opvullen!!

Ilona van Donkersgoed
Landal Bad Kleinkirchheim
Maibrunnenweg 16
A-9546 Bad Kleinkirchheim
Oostenrijk

Nou, dan zeg ik daaghdaagh, ik zet er gauw wat foto’s op, en jullie horen weer van me!

Tschüsssssss!!!!

  • 07 December 2007 - 20:24

    Gea:

    Hoi Ilona,
    Leuk om weer wat van je te lezen. Je verveelt je ook geen moment, het lijkt wel of je op vakantie bent i.p.v. stage. Maar wel erg lekker dat je het zo naar je zin hebt. Goed van je dat je het adres heb doorgegeven want Britt heeft vandaag al een leuke kaart voor jou gekocht. We liepen in de intratuin en ze kwam ineens met een kaart aanlopen. Die wilde ze kopen om naar jou te sturen. Lief hé dat ze er zelf aan dacht. Ze vergeet je echt niet hoor!

    Veel liefs fam. van Drie

  • 08 December 2007 - 08:11

    Ilona:

    Heeeeee!!
    Het heeft hier vannacht onwijs lekker gesneeuwd.. het is helemaal wit!!! hihi.. dat moest ik echt even kwijt haha..
    Daagh!

  • 08 December 2007 - 09:55

    Willeke:

    Heyy Ilona,

    Ik hoorde laatst op de verjaardag van mijn vader dat je 5 maandjes lekker stage loopt in het buitenland. Zo'n kans moet je natuurlijk nooit laten schieten. Geniet ervan want het gaat heeeeeel snel voorbij (en ik kan het weten want wij zijn alweer 2 maandjes thuis na 8 maandjes Australie en Nieuw Zeeland)

    Groetjes

  • 08 December 2007 - 12:37

    Paps Mams En De Rest:

    Hoi meissie,
    Leuk verhaal weer van je.
    We zijn blij dat je tussendoor ook veel schik heb, en de kaarten zijn onderweg hoor! x x x

  • 08 December 2007 - 12:50

    Opa En Oma:

    Hoi Iloontje.

    Wat een pracht verhaal van jou!Wij zijn blij dat je het zo naar je zin hebt. Houwe zo, meid! We denken vaak aan je en missen je gulle lach. Veel liefs en tot ziens.

    tot het volgende verhaal!

  • 08 December 2007 - 17:21

    Macha:

    Hooooi!
    Wat een verhaal zeg... Jij hebt zeker hele leuke huisgenoten dat jij zoveel meemaakt in dat BKK! ;)Heel veeel plezier nog (natuurlijk ook met ons)
    Tschuss!!!

  • 09 December 2007 - 04:59

    Silke:

    Wat een heerlijk verhaal, met heerlijke foto's! Goed om te horen dat je het naar je zin hebt!
    Ik mis je meis!
    Liefsxx

  • 09 December 2007 - 10:31

    Schoonfamilie ^^:

    Eey iloon,

    Ziet er mooi uit daaro, maar dat is dus niet de plaats waar jij zit.

    Hoop voor je dat daar nog een beetje sneeuw gaat vallen..ongeveer net zo veel als dat het hier gaat doen :P..

    Groetjes van ons

  • 09 December 2007 - 11:35

    Paula:

    Klinkt allemaal superrr Ily!!
    Relaxed dat jullie nu tenminste ook sneeuw hebben ;)!

    Xx

  • 09 December 2007 - 19:38

    Joke (Collega):

    We missen je vrolijkheid bij de Slenkenhorst.Gelukkig dat er sneeuw ligt en dat je het erg naar je zin hebt.
    Maak er nog een mooie tijd van en genieten he.
    Je kaart komt er aan.
    En hou je benen heel he.

    Gr Joke & Frans

  • 10 December 2007 - 11:45

    Lieke:

    Hey meissi! zo te horen vermaak jij je daar prima! en die foto's zien er erg verlijdelijk uit! geniet ervan! veel plezier! veel liefs lieke

  • 10 December 2007 - 16:47

    Harry:

    Hallo nichtje,

    Leuk geschreven, het zit toch ergens in de familie, verhaaltjes verzinnen. Laat me even weten hoe de laptop zich houdt. Ik heb namelijk iets geregeld (althans, dat hoop ik) ter vervanging.

  • 12 December 2007 - 10:50

    Daan:

    hey iloontje,

    blij dat je het naar je zin hebt daaro!! je hebt al heel wat meegemaakt zo te lezen.. :D echt leuk man! ik zit nu bij het bilderberg hotel en het bevalt echt goed..
    maarre ik hou je site in de gaten!!! succes verder he!

    -xx- Daan

  • 12 December 2007 - 10:52

    Marielle:

    hio ilona!!
    Wat uber gaaf dat je daar zit!! Echt super! geniet ervan en maak er een mooie tijd van!! Ik zal je verhalen (als je ze niet te lang maakt) proberen blijven te volgen!

    liefs,
    Marielle en klaas-jan

  • 12 December 2007 - 20:36

    Elroy & Rianne:

    Heej Ilona,

    Zo te lezen heb jij het beter dan Wilfri!? Lekker hoor, die feestjes en kerstmarkten :-)

    Fijn dat je 't daar naar je zin hebt. Jij en Wilfri hebben trouwens wel een gezellige sinterklaasavond gemist hoor (moet natuurlijk ook laten weten dat het hier ook nog gezellig is ;-)

    Veel plezier nog enne...de volgende keer moet je echt een korter verhaal schrijven hoor! De koffie is ineens helemaal op hier :-)

    Groetjes
    Elroy en Rianne

  • 12 December 2007 - 21:51

    Woutje :

    ik heb via je mail een berichtje achter gelaten
    ik schrijf later nog wel een berichtje ik blijf je volgen hoor.
    veel plezier meid en de groetjes van ons

  • 13 December 2007 - 20:51

    Niki:

    haa, wat een verhalen, super zeg! je bent vast erg aan het genieten daar! veel succes &plezier! liefs, niki!

  • 15 December 2007 - 12:36

    Rienco & Paula:

    Hii allerliefste Ily!!!

    We willen even zeggen dat we je stiekem heel erg missen hoor!! Wie moet er nu op Rienco springen en hem de kieteldood geven ;)!
    Je mag blij zijn dat je vanmorgen niet op scouting was, moesten er al om 8 uur zijn! En Rienco ging mij heel boos opbellen omdat ik niet op tijd was.. Zoals gewoonlijk ;)! Hehe..
    Maar nu zijn we weer vriendjes en hebben zo stamopkomst met Remco en Emiel. Niet veel animo zoals je ziet.. Komt omdat jij er niet meer bij bent :P!
    Duss.. nu gaan we weer ff verder daten met de rest en wat nuttigs doen!
    Hoe gaat het op je werk? En Rienco mag je de volgende keer ook wel mailen zegt ie! Hij voelt zich achtergesteld! Wat ook niet heel gek is aangezien je met mij een relatie hebt en we Rienco daar niet bij betrekken! Nou, dit slaat echt helemaal nergens op maar we hopen dat je het wel leuk vind!
    * Werkse duits hamlapje (zegt Rienco, ik vind jou meer een speklapje ;))

    Auf wiener schnitzel!!

    Baloe en Babbel de liefsteleukstelekkersteknapstevanheeeeeeeeeldewereldenomstreken!

  • 16 December 2007 - 15:23

    Linda V D:

    haj nichiej!

    wat tof dat je het zo goed naar je zin hebt daaro.. vooral blijven houden. en je moet niet al te veel vertellen in die verhalen van je! want je zit me gewoon lekker te maken hiero! ik wil ook.. haha
    nou veel plezier nog daar.. en ik zal je blijven volgen!

    liefs en kus linda

  • 20 December 2007 - 15:36

    Kees:

    Hee Ily!

    Hoe is het in de sneeuw? Lukt het snowboarden een beetje of heb je daar geen tijd voor? Hier is het wel koud maar geen sneeuw ;). Over 1,5 week zitten P en ik ook in de sneeuw! Weet niet of paula het al gezegd heeft maar je zit wel ver van Ischgl vandaan. Slechts 4 uur en 48 minuutjes, dus ff een bakje koffie zit er helaas niet in. Veel plezier nog.

    xxx Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Ilona

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 43970

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 10 Juni 2013

Zwitserland

23 September 2009 - 25 December 2009

Australië!

14 December 2008 - 14 April 2009

Weer naar Oostenrijk

23 December 2007 - 12 April 2008

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: