Weer terug in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu Weer terug in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

Weer terug in Sydney

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

23 November 2009 | Australië, Sydney

Haihai!

Hier gauw maar weer een verhaaltje van mij, voordat ik weer te ver achterloop en helemaal geen zin meer heb om het helemaal bij te schrijven.
De laatste keer dat ik geschreven heb zat ik nog in Brisbane geloof ik.. echt wel een leuke stad, maar toch was het weer tijd om te gaan na een keer verlengen en zijn we doorgegaan naar Surfers Paradise.
In Surfers zelf is niet zo heel veel te doen. Het is echt een stad, met een heleboel hoogbouw, echt enorme gebouwen, en dat allemaal langs het strand. De naam Surfers Paradise doet aan alsof er eeeeeenorm veel surfers zijn, maar dat vonden wij erg tegenvallen. Alleen toen ik op een ochtend besloot om vroeg op te staan voor een strandwandeling heb ik mijn mening hierover iets bijgesteld..... het water lag echt vol!! We zijn maar een paar dagen in Surfers gebleven, we hebben er nog wel gemeet met Dawn, een meisje dat we hebben leren kennen op onze boot in Airlie beach en die we sindsdien vaker zijn tegengekomen. Het is sowieso grappig om te zien hoeveel mensen je telkens weer tegenkomt, echt bizar.
Na Surfers zijn we doorgegaan naar Byron Bay. Hier hebben we drie dagen doorgebracht. 1 daarvan hadden we besloten naar 'the lighthouse' te lopen. Het schijnt echt een must te zijn om daar aan te komen met zonsopgang, maar dat hebben we maar niet gedaan, omdat de zon naar onze zin veeeeel te vroeg opgaat. Achteraf zijn we erg blij geweest dat we dat niet hebben gedaan, want onze kamergenootjes (die het wel hebben gedaan) vonden het tegenvallen... allereerst waren ze iets te laat, en ten tweede was het bewolkt die ochtend, dus was het lang niet zo mooi.
Maar goed, wij dus later gegaan.... VET HEET!! het was echt zoooo'n warme dag. De wandeling was echt supermooi, maar echt heuvel op en heuvel af... trap op en trap af.. we hebben aardig wat zweetdruppels moeten doorstaan, maar het was wel echt een heeeeeele mooie wandeling. En dat moest natuurlijk ook nog terug.. dus we hadden er zo aardig wat uurtjes opzitten.. alleen waren we vergeten ons in te smeren :S.. en waren we dus voor het eerst hier in Australie verbrand. (ik weet het, eigen schuld, dikke bult.
Verder hebben we vanuit Byron Bay een dagtrip gedaan naar Nimbin, een hippiestadje anderhalf uur verderop dat bekend staat als drugsplaats. Het was alleen de warmste dag van de heeeeele week, en Nimbin ligt dus in de heuvels, landinwaarts... zonder zeebries. We vonden het een beetje tegenvallen, in Nimbin zelf hadden we anderhalf uur, maar na 10 minuten hadden we het hele dorp al gezien haha, die bestond namelijk uit een heeeeel klein straatje. Dus hebben we lekker een smoothie gedronken om een beetje af te koelen. Voor de bar waar we die gehaald hebben stond een man armbandjes te maken van palm en marihuana bladeren... die kon je dan kopen.. en hij maakte ze dan ter plekke voor je.. Michaela, Manon en Dawn hadden er 1 laten maken, maar voor mij had hij geen tijd... dus heb ik er 1 gekregen als cadeautje, echt vet lief.
Na Nimbin gingen we een stukje verderop bbqen, echt vet lekker.. en daarna gingen we door naar een waterval met een meertje... daar kon je van rotsblokken afspringen het water in.. echt lekker om af te koelen, alleen jammer dat het inmiddels niet meer zo heet was, dus eigenlijk was het niet nodig.... En daarna weer onze hippe bus in, en de muziek weer op oorverdovend haha, dat was onze chauffeur wel toe te vertrouwen.
En nu zitten we alweer in Sydney!! Echt heeeel vreemd om hier weer terug te zijn, het voelt eigenlijk een beetje alsof we op het einde van onze reis zijn aangekomen. Echt raar.
Maar goed, we hebben hier eigenlijk voornamelijk gerelaxed tot nu toe.
Afgelopen drie dagen was het boven de 40 graden, echt onwijs warm!! En vandaag was het ineens maar 20 graden, dus we zijn op het moment echt aan het bevriezen, niet grappig!!
Wat we hier gedaan hebben is dus niet zoveel, we hebben lekker een dagje in Hyde park doorgebracht, een dagje naar Darling Harbour.. en we zijn met Alan (een jongen die we in Mission Beach hebben leren kennen) naar Bondi gegaan. Hier hebben we een wandeling gedaan, met wederom een fantastisch mooi uitzicht. Alleen Bondi zelf was onwijs druk, uiteraard omdat het weekend was en ook nog eens onwijs heet.. het leek Scheveningen wel!
Gisteravond hadden we afgesproken met twee jongens uit Nederland die we in Byron Bay hebben leren kennen, samen met hun hebben we op het dakterras van de woodduck lekker een drankje gedaan om daarna nog even Sydney in te gaan..
En morgen moeten we vroeg op. Michaela en ik gaan morgen naar Alice Springs om daar een tour te doen naar Uluru, the Olga's en Kings Canyon.. het is een tour van drie dagen en we blijven er in totaal een weekje... maar eens kijken hoe heet het daar inmiddels is. Manon blijft voor zolang hier in Sydney en als we terugkomen vanuit Alice Springs gaan we hier sinterklaas met haar vieren voordat we doorgaan naar Canberra en Melbourne.
Dat was het weer voor vandaag.. volgende keer ben ik weer terug uit Alice Springs en zal ik mijn avonturen van daar eens op papier zetten.

Liefs van mij!!

• 23 November 2009 - 09:58

Omi :

Je nieuwe verhaaltje gelezen, wat een belevenissen. Geniet nog maar een poosje want de meeste tijd is al voorbij. dikke knuffel.

• 23 November 2009 - 10:18

Rienco:

Wat een tekst weer ;) Jullie zijn lekker bezig daar. Tot snel

xx

• 23 November 2009 - 12:39

Gea:

Hoi,

Het is geweldig om je verhaal weer te lezen. En het klopt hoor geniet daar maar van het mooie weer hier spoelen we bijna weg. Maar als ik dan naar jullie foto's kijk krijg ik het ook een beetje warm.

Veel liefs Gea

• 23 November 2009 - 12:45

Paula:

Super verhaal, super foto's! En de jaloersheid heerst hier.. Het regent vandaag al de HELE dag in NL! Enjoy en have fun!

Kus!

• 23 November 2009 - 15:13

Thuis:

wat een belevenissen weer, heerlijk...en niet te veel klagen hoor over je 20 graden....dat is ook best lekker.
    Ha ha. Geniet ze nog even..

kus kus.

• 23 November 2009 - 16:05

Joke:

De lezers zijn verwend met zo'n lang verhaal. Staan de paarse bomen al in bloei? De groeten aan de Flying Doctors; we were there too.
    Veel plezier met z'n allen!

• 23 November 2009 - 17:59

Silke:

Hay meis, leuke verhalen, je geniet zo te lezen nog met volle teugen! Ik ben zo jaloers op het weer wat jullie hebben.. Leuke foto's weer, mn moeder schreeuwde net in mn oor dat wij precies dezelfde foto van Surfers hebben haha.. Heel veel plezier in de Outback en tot snel:) Liefs

• 24 November 2009 - 14:21

Lieke:

Hey meiden!

Wat een verleidelijke verhalen weer! en die foto's al helemaal! have fun! liefs lieke

• 30 November 2009 - 16:13

Te Vroeg?:

wat hoor ik nu?? was je een dag te vroeg op het vliegveld?? :P