Laatste dagje Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu Laatste dagje Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

Laatste dagje Australie

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

17 December 2009 | Australië, Melbourne

Hoi!

Hier een laatste berichtje uit Australie, aankomende nacht gaan we namelijk vertrekken.
Dus zal ik jullie nog even een update geven van de afgelopen twee weken.
Na Alice zijn we weer teruggegaan naar Sydney, waar we nog een week zijn gebleven. Lekker door de stad gelopen, souvernirtjes geshopt en sinterklaascadeautjes, want dat hebben we ook nog gevierd. Gezellig samen met Manon. Ook nog een dagje naar Bondi geweest en een dagje naar Manly. Verder afscheid genomen van Dawn dmv een etentje.
Het enige is dat Michaela dus een infectie in d'r voet had opgelopen in Alice en ze eigenlijk niet mocht lopen... best lastig. Dus hebben we ons 1 dag op een toeristenbus gegooid en hebben ons rondjes laten rijden door Sydney en Bondi. .. Onze laatste dag doorgebracht in Hyde Park, zodat Michaela met d'r voetje omhoog kon zitten en 's avonds lekker met z'n 3en uit eten geweest. En de week afgesloten in O'malleys waar Rob die avond zou optreden, al met al was het een erg geslaagde avond.
De volgende dag was het alweer tijd om te gaan.. en afscheid moesten nemen van Manon, op het station... tranen met tuiten, maar we hebben het overleefd haha... door naar Canberra.
Canberra bleken we gauw gezien te hebben, niet echt een spannende stad zeg maar. We zijn naar het ANZAC war memorial geweest, dat was wel heel indrukwekkend.. maar dat was het dan ook wel weer voor Canberra.
En zo zijn we alweer aangekomen bij Melbourne... onze eindbestemming en laatste week :(
Die we er inmiddels ook alweer hebben opzitten. We hebben hier lekker de stad verkend. We zijn een dagje naar St. Kilda geweest, een dag de stad zelf in.. naar de victoria markets.. en een dagje naar Southbank, waar we de Eureka toren beklommen hebben en Melbourne hebben bekeken vanaf 285 meter hoog. Ze hadden in die toren ook iets dat ze the edge noemden. Een soort van glazen box die ze drie meter heb gebouw uitschuiven zodat je zeg maar ook door de bodem naar beneden kan kijken.... dus dat moesten wij uiteraard ook even doen.... echt wel gaaf.
Verder hebben we ook ons laatste tourtje gehad. De great ocean road.. was echt heel leuk. En we hadden echt goddelijk mooi weer!! Waardoor de uitzichten echt gruwelijk mooi waren. Alle beroemde dingen bekeken, de twaalf apostelen, the london bridge, razorback... nog even het regenwoud in geweest en koala's bekeken... en verder een paar keer langs de weg gestopt voor de mooie uitzichten.... en het hoogtepunt van deze dag was voor ons toch wel de helicoptervlucht die we hadden bijgeboekt.... zoooo mooi!!!! Dat was echt ontzettend gaaf...
Maar ja.. nu zit het er echt op.. zelfs het weer is ermee opgehouden, het regent op het moment.. bah... en het stomme is.. we hebben net even het weerbericht voor thailand bekeken, maar dat zit ook niet echt mee.. dus we zijn erg benieuwd wat ons daar te wachten staat... de bedoeling was heeeeeeel veel strand en zon, maar ik heb helaas slechte hoop..
Zo, dat was het weer voor vandaag.. ik ga nog even wat fotootjes plaatsen.. wie weet nog een verhaaltje uit thailand volgende week, en anders weer van thuis...

Groetjes!!

• 17 December 2009 - 07:42

Thuis:

Ja ja, wij blij dat je bijna weer thuis ben, maar voor jullie is het minder leuk dat dit avontuur weer ten einde loopt.Geniet nog even, dit heb je maar mooi weer gedaan.

Hopelijk komt de zon in thailand ook even te voorschijn.

kus kus.

• 17 December 2009 - 08:42

Silke:

Lieverd, wat een ramp! Hopelijk heb je niet teveel tranen gehuild in t vliegtuig, maar anders moet je de stewardess even lief aankijken voor wat chocola als troost. Hier in Grun ligt al een dik pak sneeuw, en mn winterdepressie heb ik nog steeds geen last van, ongelofelijk! Nou, ik moet nu nog de laatste dingen doen voor mn Engelse tentamen.. Heel veel plezier in Thailand en tot in t nieuwe jaar, wat al heel snel is :)
    Liefs Silkes

• 17 December 2009 - 09:20

Els:

Hee!
    Jaa, dat weer denkt vast: ik moet ze alweer een beetje laten wennen aan Nederland!
    Maar aan de andere kant van NL, in Mestreech, is het nog niks aan sneeuw hoor! Dus ik vrees voor wat er vandaag uit de lucht gaat komen vallen!
    Nou, maar goed, meid, heeeel veel plezier nog je laatste weekje en geniet ervan! En alvast goede reis! Maar daar wil je natuurlijk nog helemaal niet aan denken.. Nja, toch goede reis! ;)
    Liefs

• 17 December 2009 - 09:30

Opi:

Wat een fraaie helitoer!
    ben toch wel een beetje jaloers. heel fijn dat je het allemaal mee mag maken. een leventje als een prinses!
    knuffel van Opa

• 17 December 2009 - 09:34

Omi:

Geweldig wat je allemaal gezien heb en van die mooie foto's. En dan ook nog met een heli mee spannend hoor. Nu nog een week en dan is de hele reis een grote herinnering. Geniet nog even in Thailand.
    Kus van omi.

• 17 December 2009 - 14:50

Gea:

Het is zo byzonder wat jullie allemaal hebben ondernomen en dus hebben gezien. En het ook nog opslaan. Als jullie later de foto's terug zien hebben jullie zoveel om over te praten dat is toch geweldig. Geniet nog even van jullie laatste week in Thailand ook al is het misschien wat minder dat maakt niet uit.

Hele goede reis er naar toe.

liefs Gea

• 17 December 2009 - 16:57

Marja:

Nou Ilona, wat een reis heb je gehad, geweldig en we echt niet jaloers, (ahum).

Geniet nog lekker je laaste dagen, en warme regen in Thailand.

Groetjes van ons oHarry, tMarja en Laura

• 17 December 2009 - 20:53

Rienco:

zusje... stiekem wel een beetje jaloers na het zien van al je mooie plaatjes :) Tot snel en geniet er nog maar even van..

xx

• 20 December 2009 - 12:01

Henny:

Hoi Ilona,
    Ik wens je fijne dagen,
    en een gezond 2010.
    Bedankt voor de foto,s en reis verslagen.
    Geniet nog maar van het mooie weer,wij doen het wel met de sneeuw[ook mooi hoor]
    Groetjes van Henny.