Noosa & Brisbane.. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu Noosa & Brisbane.. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

Noosa & Brisbane..

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

10 November 2009 | Australië, Brisbane

G'day!!

Hier weer een klein verhaaltje om jullie om de hoogte te brengen van mijn belevenissen. Na de laatste keer dat ik een verhaaltje heb geschreven zijn we doorgegaan naar Noosa (eerst wilden we ook nog langs rainbow beach, maar andere backpackers hebben ons verteld dat we dat net zo goed konden overslaan).
In Noosa zijn we drie nachten gebleven, dat betekend dus 2 hele dagen om te vullen. We wilden al naar de Australian zoo (van Steve Irwin), dus dat hebben we maar gelijk de eerste dag gedaan. Het is echt wel een mooie dierentuin, maar ik had hem toch groter verwacht. Uiteraard ontzettend veel krokodillen gezien. Ook zijn we bij de krokodillenshow wezen kijken, maar wij zijn van mening dat die veeeeeeeeel leuker moet zijn geweest toen Steve er nog was. Verder nog meer Australian wildlife gespot daar (cassowaries, koala's, kangoeroes, tasmanian devils, echidnas, wombats, dingo's enz.) En er was ook een tijgergedeelte.. hier zijn we ook in een show terecht gekomen, en die was echt boven verwachting, supergaaf!
De volgende dag hadden we bedacht dat we best eens konden gaan oefenen met surfen, maar laten we het erop houden dat we vooral erg goed zijn in dobberen en mijn natuurtalent meer op beginnersgeluk begint te lijken haha.... dusss... daar gaan we weer een keer een lesje aan wagen.
Na Noosa zijn we doorgegaan naar Brisbane, hier zitten we nu een week, we hebben niet zo heel veel gedaan hier. De eerste dag was het vet lekker weer en zijn we naar Southbank gegaan, zeg maar de lagoon van Brisbane.. en daar nog even heeeerlijk van de zon genoten, want de rest van de week begon de zon verstoppertje te spelen.
Van de week dus lekker de stad verkent, de bios uitgeprobeerd.. en verder de botanic gardens en roma park bekeken.
Vandaag zijn we naar Lonepine geweest.. de koala sanctuary. Echt wel heel leuk, daar met een koala geknuffeld en op de foto geweest.. en nog meer beestjes bekeken.
Zo, dat was het maar voor vandaag. Morgen gaan we door naar Surfers Paradise, waar we voor drie nachten geboekt hebben en daarna willen we door naar Byron Bay, ons klaarmaken voor de lange reis richting Sydney, waar we rond de 20ste willen aankomen.

Ciao!

• 10 November 2009 - 10:40

Els:

Aah, hoe leuk, al die beestjes! Haha, neem je zo'n koala voor me mee?;) Ik word wel zwaar jaloers van jullie korte broekjes en hemdjes.. Ik probeer mezelf maar een beetje warm te houden met hete chocolademelk hier.. De zon doet hier aan ook verstoppertje, maar ik geloof dat hij de weg terug niet meer weet..
    Nou meis, heel veel plezier nog! Keep us posted!
    xx

• 10 November 2009 - 13:14

Thuis:

weer mooie foto's dames.
    leuk al die dieren, en de koala is vet schattig.
    veel plezier en geniet van het weer, kan niet zo slecht als hier.!

kusjes

• 10 November 2009 - 13:17

Silkes:

Ik heb je verhaaltjes natuurlijk al gehoord via de telefoon, maar het is goed om te horen dat ik niet de enige ben die beginnersgeluk heeft met surfen;) De foto's zijn top, heel herkenbaar allemaal:)
    Geniet in Surfers en Byron Bay! Liefs

• 10 November 2009 - 18:00

Joke:

De enige wombats die wij tegengekomen zijn, waren dode wombats langs de kant van de weg ...en nooit een koala gezien ...
    Bofkont!!!

• 10 November 2009 - 19:22

Rienco:

Hey zusje,

Fijn je even gesproken te hebben van het weekend.. Geniet er nog maar lekker van.. voor je het weet is de tijd en het geld weer op ;)

xxx

• 10 November 2009 - 20:58

Gea:

Hey,

Wat een mooie foto's dat is nog eens een leuke dierentuin.

Veel plezier en een goede reis richting Sydney.

liefs Gea

• 12 November 2009 - 12:20

Paula:

Schatje!!

Wat een superlieve foto's met de koala's en kangoeroes! Om wederom jaloers van te worden! En jou zijn ook zoooo f*cking bruin :)!

Dikke dikke kus!

• 22 November 2009 - 14:56

Broerrtjee:

hee ilonaaa nog een maandje en dan ben je weer zuruck (ofzo) ik zie da tje het weer gigantisch naar je zin hebt dusja geniet er nog maar eventjes goed van!!

kuskus