Surfen, Whailewatching & Fraser Island! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu Surfen, Whailewatching & Fraser Island! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

Surfen, Whailewatching & Fraser Island!

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

29 Oktober 2009 | Australië, Hervey Bay

Heeee!!

Ik dacht, ik meld me weer even want ik heb alweer zoooo veel meegemaakt!
Vanuit Airlie Beach zijn we naar town of 1770 / Agnes Water gereden. Een heeeele lange reis van wel 10 uur.. en dat in een nachtbus waarin we niet konden slapen. Dus uiteindelijk zijn we gebroken de bus uitgerold en naar ons hostel gegaan. Een erg fijn hostel trouwens. In town of 1770 hebben we verder niet veel gedaan. Het enige noemenswaardige is dat we zijn wezen surfen! Manon had al eens gesurfd, dus die was al geoefend. Michaela voelde zich helaas niet zo goed, dus die moest na een tijdje afhaken.. en met mij ging het boven verwachting moet ik zeggen, ik voelde me bijna een natuurtalent :). We zijn na twee nachten maar verder gegaan naar Hervey Bay. Van hieruit wilden we gaan whalewatchen en naar Fraser Island. Toen we in Hervey aankwamen hebben we dit ook gelijk maar geboekt in ons nieuwe hostel. Dit hostel was trouwens verbazingwekkend!! We hebben echt het gevoel dat we in een hotel terecht zijn gekomen, helemaal super, onwijs schoon en heerlijke bedden!!
Het whalewatchen hebben Michaela en ik afgelopen maandag gedaan. Echt supergaaf, aardig wat walvissen gespot! Helaas zat het weer niet echt mee, het was aardig bewolkt.
Dinsdag zijn we dan vertrokken voor onze 2-daagse tour naar Fraser Island. Echt helemaal top was dat. Vanaf de ferry werden we met de hele groep (ik geloof 37 pers) in een bus gestopt, met deze groep hebben we de volgende twee dagen doorgebracht. De wegen op Fraser Island zijn helaas niet heel begaanbaar. Fraser is namelijk een zandeiland en het heeft er al 6 maanden niet geregend. Het zand is dus echt supermul!! We waren erg blij dat we geen eigen auto hadden gehuurd om zelf fraser te verkennen. Lang leve de guided tours!! De eerste dag hebben we lake Wabby en lake mcKenzie bezocht. Lake Wabby is een meer dat door een bron gevuld word, met groen water. We moesten eerst een aardig stuk lopen voor we er waren, door het mulle zand, toch best wel een opgave, maar het was de moeite waard. Lake mcKenzie is een meer dat gevuld is met duizenden jaren regenwater. Het is een superblauw meer, met ontzettend wit zand als strand. Het enige nadeel was dat er zoveel toeristen komen dat het op Scheveningen gaat lijken.. :S. Verder hebben we de eerste dag ook nog een miniwandelingetje door het regenwoud gemaakt. Hier kregen we nog wat tekst en uitleg van onze chauffeur/gids. Tegen de tijd dat we naar ons hotel gingen begon het al donker te worden, nog wel een dingopup gespot, en gauw door naar het hotel voor het avondeten.
De tweede dag konden we de zonsopgang gaan kijken op het strand... om 5 uur!!! Dat hebben we dus maar aan ons voorbij laten gaan.. lekker uitgeslapen tot kwart over zeven :) en om kwart over acht de bus weer in.
Onderweg naar onze eerste stop, Indian head kwamen we langs een vissersboot die die nacht was aangespoeld, dit werd dus maar een extra stop, even de boot uitlachen. En door naar Indian head. Dit is het enige stuk steen (vulkanisch) op het hele eiland. Dit hebben we beklommen en van boven een hoop ooooh's en aaaah's, echt een prachtig uitzicht!! Onze tweede stop was bij de champange pools. Ook weer supermooi, over de rotsen komt het zeewater geslagen en dit vormt wat 'plassen/pools' achter de rotsen, waar je in kan liggen (zwemmen wil ik het niet noemen). Daarna door naar de coloured sands. De naam zegt het al, ik zal jullie maar niet teveel vermoeien met alle verhalen die erbij horen, ga er niet vanuit dat het interessant is voor jullie. Daarna door naar de Maheno schipwreck, dat was echt wel indrukwekkend. En onze laatste stop was bij Eli Creek. Een beek met supermooi helder water, wel koud... en daar konden we lekker doorheen stampen.
Daarna zat de tour er alweer op, dus nog een laatste 'bumpy' ride terug naar de ferry.. blij dat het gehobbel en geschud erop zit.. en terug naar ons heeeerlijke hostel, waar we lekker hebben bijgeslapen.
Vandaag hebben we lekker een rustig dagje gehad. En zaterdag gaan we weer door, deze keer is de planning om naar Noosa te gaan. Vanuit Noosa is het de planning om naar de Australian Zoo te gaan.
Ik denk dat ik jullie nu wel weer genoeg heb verveeld met al m'n verhalen. Het is hier nog steeds super, ookal was het weer de laatste vier dagen niet helemaal top (want: bewolkt). Maar ik heb gehoord dat ik niet mag klagen want bij jullie is net nog veel slechter, ik kan het nog steeds af op m'n korte broek :).

Tot het volgende verhaal maar weer!! En nog maar weer een keer bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes, helemaal super!!

Dan ga ik zo maar eens kijken of ik nog tijd heb om er een paar foto's op te zetten, anders komen ze morgen.

Liefs Ilona

  • 29 Oktober 2009 - 11:52

    Marjolein:

    Het ziet er allemaal wel erg gaaf uit. Ik begin langzaamaan toch enigszins jaloers te worden hoor!

    Liefs, Marjolein

  • 29 Oktober 2009 - 16:14

    Thuis:

    Geweldige foto's...
    Weer een mooi verhaal meissie...echt geweldig hoe jullie genieten.
    Ga zo door!.
    love you

  • 29 Oktober 2009 - 18:20

    Joke:

    Wat een werk heb je er weer van gemaakt voor de thuisblijvers. Maar zo zijn wij ook een beetje op vakantie. Veel plezier!

  • 29 Oktober 2009 - 18:30

    Gea:

    Wat ziet het er toch super mooi uit.....lijkt echt wel of jullie soms op een onbewoond eiland zitten zo stil...zo mooi.

    ga maar lekker door met genieten.

    Britt heeft al een traantje gelaten om je.

    liefs Gea

  • 29 Oktober 2009 - 18:59

    Silkes:

    Ik als trouwe berichtjesachterlater kan natuurlijk niet verzuimen om dat nu weer te doen;) Dus bij deze; Echtx weer heel leuk om je verhaaltje te lezen en hoe blij je bent met een goed hostel haha! Fraser ziet er supermooi uit, baal wel dat ik sommige dingen niet heb gezien nu ik jou foto's zie maarja.. Dat gehobbel komt mij, en mn ouders, heeeuul erg bekend voor haha! Veel plezier in Noosa en in the Australian Zoo! En dan, door naar Brisbane..:) I'm jealous.
    Meis, keep on posting en geniet, geniet, geniet! Maar zo te lezen doe je dat genoeg.
    Liefs xx

  • 02 November 2009 - 21:00

    Marlies:

    wat en prachtige foto's weer om jaloers op te worden, zo te zien vermaken jullie je nog prima. De groeten vanuit Nunspeet

  • 05 November 2009 - 15:10

    Marnix:

    Hey Ilona,

    Dat ziet er goed uit allemaal!!!!

    Mooie verslagen (maar we wisten al dat je daar goed in was)

    Heel heel veel plezier daar!

    Dikke kus uit Ermelo,

    Marnix, Debbie, Jamie en Mila (ja wij hebben ook niet stil gezeten)

  • 07 November 2009 - 15:03

    Omi:

    Wij hebben je kaart ontvangen, en we kijken ook steeds waar je bent
    op Google earth.
    Knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Ilona

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 43998

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 10 Juni 2013

Zwitserland

23 September 2009 - 25 December 2009

Australië!

14 December 2008 - 14 April 2009

Weer naar Oostenrijk

23 December 2007 - 12 April 2008

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: