Onze boottrip.. - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu Onze boottrip.. - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

Onze boottrip..

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

22 Oktober 2009 | Australië, Airlie Beach

He!

Daar ben ik weer hoor, veilig en wel teruggekomen van onze boottrip over de whitsundays. Het was echt super! Op dag 1 konden we pas om een uur of 3 de boot op. Op de boot mochten we maar 1 klein tasje mee, waar geen rits in mocht zitten, dus dat was al een heel gedoe, om al de spullen die we mee wilden nemen erin te proppen, onze backpacks moesten we naar een luggage storage brengen, want die mochten niet mee de boot op. Eenmaal op de boot aangekomen natuurlijk de nodige veiligheidsinstructies gehad en verder het nodige slappe geklets. Hierna onze spullen naar onze bedden gebracht, de meiden moesten de tweepersoonsbedden delen omdat jongens daar zogenaamd een probleem mee hebben (wij vinden dat zooooo nergens op slaan!!) Dus ben ik die avond bij Michaela in bed gekropen en Manon bij een vreemd duits meisje. We zijn voor anker gegaan tussen Hook Island en Whitsunday Island en daar hebben we ons avondeten gekregen en hebben we 's avonds nog een drankje gedaan. De volgende dag werden we om kwart voor 7!! al wakker gemaakt. We kregen gauw wat ontbijt en zijn toen gelijk gaan varen.... en hoe... Ondanks de wind en de golven zijn we maar het dek opgegaan want binnen werd je spontaan zeeziek van het geschommel. Er waren aardig wat golven dus we waren binnen de kortste keren echt zeiknat van al het rondspattende water. Maar goed, naar binnen gaan was niet echt een optie.... de helft van de boot was zeeziek. Na een poosje schommelen, water vangen en doen zijn we bij een baai aangekomen waar we aan land zijn gegaan. Daar eerst naar een lookout over whitehaven beach gegaan.. zooooooo mooi, parelwitte stranden en prachtig blauw water, echt een sprookje. Toen doorgelopen naar Betty's beach, een onderdeel van whitehaven beach. Daar hadden we wat vrije tijd om van het zand, het water en al het andere moois te genieten. Hierna moesten we weer aan boord, een heerlijke lunch gehad en dit keer over wat rustiger water doorgevaren naar een baai waar we konden snorkelen. Hier hebben we onze onderwatercamera uitgetest die we hadden gekocht, maar dat viel nogal tegen haha.. de foto's zijn niet echt top geworden (of gewoon echt niet). In deze baai zijn we ook blijven liggen voor de nacht. Toen we 's avonds nog zaten te kletsen op het dek kregen we zelfs nog bezoek van een dolfijn... dikke vette rep en roer op de boot haha.. maar wel heel gaaf. De derde dag mochten we uitslapen!! tot wel half 8 haha... uiteraard natuurlijk gauw ontbeten en doorgevaren naar een nieuwe snorkel/duikplek. Wij zijn lekker aan boord gebleven, want we hadden inmiddels een superstek gevonden. Lekker aan de zijkant van de boot, met de voetjes overboord van het moois om ons heen genieten. Helaas was het daarna alweer tijd om terug te varen. Dus gauw naar de haven... en weer op zoek naar een hostel. Wat voor het gemak maar dezelfde werd als waar we al eerder hadden geslapen. Het enige nadeel van dit hostel is de keuken... of nou ja... eigenlijk het gebrek aan keuken zeg maar. Dus 's avonds zijn we lekker weer uit eten geweest bij de waterfront.. heerlijke wraps en burgers die je zelf kan samenstellen (al hadden michaela en manon niet echt honger, want die hadden die middag ietwat een miscommunicatie gehad en daardoor bijna een kilo vis naar binnen gewerkt)
Verder was er 's avonds een afterparty met de mensen van de boot, maar dit viel nogal tegen. Dus hebben we uiteindelijk maar lekker een snakebite gedronken samen met nog twee andere meiden bij ons hostel.
Vanavond gaan we met de nachtbus door naar town of 1770, ook wel agnes water genoemd. Onze backpacks hebben we voor vandaag maar weer in een luggage storage gedumpt, zodat we straks nog even ergens kunnen bakken :)
Zo, ik vind dit wel weer lang genoeg, dan heb ik mooi nog wat tijd om wat jaloersmakende foto's te plaatsen :)

Ciao!

• 22 Oktober 2009 - 06:47

Marjolein En Susette:

Nee hoor, wij zijn helemaal niet jaloers! Want wij gaan lekker naar Euro Disney.... en daar regent het!

Dikke kus

• 22 Oktober 2009 - 08:43

Thuis:

wat een vreselijke mooie foto's
    en een leuk verhaal weer, bedankt

kus kus

• 22 Oktober 2009 - 09:25

Joyce:

Jemig, hoezo jullie hebben gewoon echt te gruwelijke mazzel! Als ik hier naar buiten kijk miezert het echt al de hele ochtend. En ik ben echt al de hele ochtend aan het uitstellen dat ik wat voor school moet doen. En jullie liggen daar gewoon gruwelijk op een boot, of op het strand :O Daar word ik helemaal niet jaloers van ofzo :P Haha. Maar mooi dat het daar zo lekker is! Ik zou zeggen geniet er nog van!
    Dikke super doei :P

• 22 Oktober 2009 - 10:33

Silkes:

Wat n verhalen weer! Echt superleuk om te lezen! Ik heb nog ongeveer 30 seconden om dit berichtje te typen want zit in een internetcafe in Oostenrijk. Gerlos was geweldig in de sneeuw, voor de rest ist in het dal 15 graden dus heb niks te klagen. Nou meis, geniet er nog van, leuke fotos heb je trouwens geplaatst! Heel veel liefs uit t Zillertal!

• 22 Oktober 2009 - 13:58

Opa En Oma:

Meisje, wat een leventje! Geniet er maar van. Veeeeeeeel plezier.
    Kus

• 22 Oktober 2009 - 16:40

Joke:

'k Heb met plezier je verhaal gelezen; het is echt lekker genieten daar. Op naar de volgende plek!
    XXX