Weihnachten, Sylvester und Familie ten Brinke - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu Weihnachten, Sylvester und Familie ten Brinke - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

Weihnachten, Sylvester und Familie ten Brinke

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

05 Januari 2009 | Oostenrijk, Gerlos

Hallo allemaal!

Ik zit hier ondertussen alweer drie weken en vond het maar eens tijd om weer een verhaaltje voor jullie achter te laten over hoe het mij vergaat.

Het werk ben ik intussen helemaal aan gewend, wat niet erg moeilijk is, want hard werken is het niet echt. Wel veel helaas.. De afgelopen twee weken heb ik aan één stuk door gewerkt ongeveer. Ik begin om drie uur ’s middags en gemiddeld ben ik tussen twaalf en één klaar. Vandaag ben ik lekker vroeg klaar, dus heb mezelf even lekker gesetteld in de schommelstoel in een nu heerlijk lege bar… en het voelt erg goed moet ik zeggen haha..
Dit omdat m’n kamergenootje nu wel zal slapen en ik d’r dus niet wil lastigvallen met m’n getyp… en op deze manier kan ik ook gelijk m’n verhaal op internet zetten.. wat ook best praktisch is..

M’n internetstekkie heb ik nu dus gevonden, lekker in de bar op m’n eigen laptopje… in een schommelstoel…. voor de openhaard.. wat wil een mens nog meer :P..

Maar goed om mijn verhaal maar eens voort te zetten over dingen die ik heb meegemaakt..

Ik heb eigenlijk voornamelijk gewerkt.. en met kerst heb ik zelfs kerstman gespeeld…. Hilaaaarisch al zeg ik het zelf, heb mezelf echt zwaar kapot gelachen.. en ik voelde me net sinterklaas…. Al zou ik nooit m’n baard laten staan, want ik vond aan het einde van de dag nog steeds overal haren in m’n mond haha… helaas heb ik geen foto’s hiervan, had gevraagd aan gasten of ze die konden sturen, maar we zijn vergeten emailadressen uit te wisselen, dus helaas pindakaas, dat lachertje kan ik jullie niet geven..

Verder was afgelopen week de hele familie ten Brinke op vakantie in Zell am Ziller, een dorpje beneden aan de berg. En natuurlijk moesten we meeten. Zondag zat er helaas niet in, maar maandag zou ik naar Zell gaan om gezellig mee te gaan skiën..

Voor iedereen die het trouwens nog niet wist.. dit was me eigenlijk verboden voor de eerste twee weken omdat Elisabeth (baas) bang was dat ik iets zou breken en ze dus medewerkers te kort zou komen.
Maar goed, na d’r verteld te hebben dat ik stiekem lekker toch wel zou gaan (vond ze niet zo leuk haha) ben ik dan toch die maandag naar boven gegaan.

Omdat het met de bus naar Zell lichtelijk een beetje een probleem bleek te zijn heb ik de oversteek maar gemaakt met het snowboard.. wat me eigenlijk nog best meeviel, ik heb er maar een uur en een kwartier over gedaan. Terug was ook een makkie, dus heb ik dit ritueel dinsdag maar gelijk weer herhaald.

Woensdag zou helaas een lange dag worden (oudjaarsavond) dus heb ik woensdag overgeslagen en donderdag ook omdat het ook werkelijk een lange dag was (heb van 3 uur ’s middags tot 4 uur ’s nachts gewerkt) Oh nee, toch niet helemaal, ik heb namelijk anderhalf uur vrij gehad, zodat ik de skishow kon gaan bekijken die in het dorp gehouden werd, een waar spektakel, met als afsluiting een hele mooie vuurwerkshow, die ik maar op de terugweg heb moeten bekijken, omdat ik anders weer te laat op m’n werk was…. Maar het was toch een prachtig gezicht!! Echt onwijs mooi vuurwerk, zo zie je het in Nederland niet!

Maar goed, verder was oudjaarsavond dus niet zo spannend.. en nieuwjaarsdag heb ik lekker in m’n bedje gelegen tot één uur… heeeeeeerlijk… en toen wilde ik gaan werken, maar stond Elisabeth voor de deur.. dat ik pas na het eten hoefde beginnen!!! Jippie!! Waaaaaaaaaant… ik werd mee uit eten genomen door de fam. ten Brinke!! Speciaal voor mij hebben ze hun eetavondje omgegooid naar Gerlos zodat ik ook mee kon eten….. en ik heb het geweten… ik heb er nog twee dagen van vol gezeten hahaha… lekker hoor..

En toen was het alweer vrijdag. Vrijdag heeft de fam. me opgehaald om naar Königsleiten te gaan om te skiën… en daar komt weer een mooi verhaal… het kan ook echt alleen mij overkomen..

Eigenlijk was de planning dat ik vanuit Königsleiten lekker naar Gerlos zou boarden en dan zou gaan werken… maaaaar… zo was er bedacht.. er zou verzameld worden om twee uur bij de auto, dus eigenlijk kon ik wel gewoon meerijden.. best een goed idee..

Maaaaaaaaaaaaaar… Suus ik en Bert gingen alvast naar beneden… en waar ik de skiweg nam, namen zij de gewone piste… en uiteraard komt Iloontje op een verkeerde piste uit… onderaan een verkeerde gondel.. Daar aangekomen maar bedacht dat het geen slim plan was om weer naar boven te gaan ivm met de tijd. Dus, tijd om Bert en Marjolein te gaan bellen….. en natuurlijk is op dat moment mijn beltegoed op. Daar sta je dan, onderaan een verkeerde gondel, in je uppie zonder beltegoed.. hihi..

Ik naar een kassa, vragen of ik daar alsjeblief mag bellen, moeilijk, moeilijk, maar uieindelijk toch voor elkaar gekregen. En daar Marjolein gebeld, ondertussen was het vijf voor twee, maar Marjolein wist te vertellen dat er nog niemand was bij de auto.. helaas helaas… dan maar afgesproken dat zodra ze er zijn ze mij bij de gondel af zouden halen…

Dus ik stap weer naar buiten, waar ik spontaan een sms van Suus krijg… ze hebben ook de verkeerde piste te pakken gehad en zitten in de gondel naar boven!!! ….en ik heb nog steeds geen beltegoed…. Ik een andere gek met een telefoon opgezocht om Suus te bellen, maar die nam helaas niet op..

..en het werd vijf over twee :S

Toen kreeg ik het toch wel even heeeeeeel warm haha.. dus heb ik maar de eerste de beste auto aangehouden en heb gevraagd waar ze heen reden…. En dat was wonder boven wonder naar Gerlos!!! Ben dus gauw ingestapt en ben zo toch nog op tijd op m’n werk gekomen haha… zoals ik al zri, dit kan ook echt alleen mij overkomen… haha..

En het lulligste is nog wel, ik kwam thuis, kreeg ik een sms van Jorieke… Elisabeth had een begrafenis, dus ik kon wel iets later komen…

Uiteindelijk kwam de fam. nog voor drieën langs… dus waarschijnlijk was dat ook nog wel goed gekomen, maar je weet maar nooit… we hebben in ieder geval nog even snel afscheid kunnen nemen, dus dat was wel mooi.. en ja.. zo maak je nog eens wat mee.. haha..

Tot zover maar even mijn Gerlosavonturen, ik denk dat ik alweer een veel te lang verhaal heb, zoals gewoonlijk..

Tot het volgende verhaal maar weer

Liebe Grüsse… Ilona

  • 05 Januari 2009 - 06:06

    Marjolein:

    He lieverd,

    Wij zijn inmiddels allemaal weer veilig thuis gekomen. We hebben genoten van onze vakantie en vonden het fijn om jou op deze wijze toch nog een beetje in ons midden te hebben. Bijna of je gewoon met ons mee was. Volgend jaar echt?! In ieder geval tot maart. Liefs, Bert en Marjolein

  • 05 Januari 2009 - 12:11

    Thuisfront:

    Ha ha ha, want een verhaal. En ik je altijd geleerd dat je niet met vreemden mee moet,of liften! Ha ha, alles toch nog goed gekomen. Fijn dat je tussen door zo geniet. Kus kus

  • 05 Januari 2009 - 17:03

    Rienco:

    Hey zusje,

    hier is het eindelijk ook winter... Je klinkt al beter dan vorige keer gelukkig... spreek je snel

    x

  • 05 Januari 2009 - 18:03

    Gea:

    Hoi hoi,

    Van iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.

    Zo te lezen gaat het wel goed met je, geniet er maar lekker van. Dikke kus van ons allemaal en kruup van Britt.

  • 05 Januari 2009 - 20:47

    Silkes:

    Hey Iloontje,
    Goed te horen dat je het naar je zin hebt! Was al bang dat ik toch een reisje naar Gerlos moest maken om je op te vrolijken! Hier is het ook een klein beetje winter, althans in Ermelo, in Grunn ligt geen vlokje sneeuw! Nou, heel veel liefs van een tentamens-lerende Silkes!

  • 06 Januari 2009 - 14:03

    Els:

    Hee!
    Nou, je hebt het ondertussen al lekker naar je zin zo te lezen. Das altijd mooi.
    Hier in Maastricht is t wel winter hoor! Dikke 10 cm sneeuw! En koud! Oehh.. Maar daar hoef ik jou natuurlijk niks over te vertellen..
    Liefs Els

  • 06 Januari 2009 - 14:36

    Suus:

    Hey Loontje

    Komen we thuis zit er nog een knieband in m'n skipak. Je moet maar even kijken of ik die in maart met paps en mams mee moet geven, of dat je m krijgt als je weer in Nederland bent.

    Liefs Suus

  • 06 Januari 2009 - 19:52

    Lieke:

    Hey Ilona!

    Wat een avondtuurlijk verhaal haha!

    Klinkt allemaal erg verleidelijk, behalve je avondtuur van de verkeerde piste dan!
    Op dat moment zal ik het inderdaad ook wel ff warm gekregen hebben haha!

    Nou geniet ervan!

    Enjoy!

    Liefs lieke

  • 06 Januari 2009 - 23:15

    Michaela:

    Niemand, maar dan ook niemand anders zou zoiets overkomen ;)
    Als ik die verhalen zo hoor mis ik je wel hoor! En vrees ik al wat voor vreemde avonturen wij in Australie mee gaan maken :P

    Werkse en geniet van je vrije dag!!

    Liefs Mich

  • 08 Januari 2009 - 13:23

    Jow :

    eeey:)
    wat schrijf je leuk ..
    ik zit me alweer te vervelen.. ik was al om 2 klaar met wat ik kon doen .. (gelukkig weet elisabeth dat niet)
    maayke komt zow dus dat duurt nog ffkes.. dan ben jij er ook al .. over iets meer dan een half uurtje
    dan ga jij ook je beriggies lezen en dan lees je de mijne:)
    lalalal ik praat ook maar wat vedan. slaat ook niergens op, maar ik verveel me.. zit alweer een uur op de pc..

    groeties je (nog steeds lamme) collegatje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Gerlos

Ilona

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 43976

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 10 Juni 2013

Zwitserland

23 September 2009 - 25 December 2009

Australië!

14 December 2008 - 14 April 2009

Weer naar Oostenrijk

23 December 2007 - 12 April 2008

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: