Eerste paar daagjes - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu Eerste paar daagjes - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

Eerste paar daagjes

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

20 December 2008 | Oostenrijk, Gerlos

He lieve schatjes!

Opa en oma zijn net weg en ik heb vandaag nog vrij. Eigenlijk dacht ik dat ik woensdag moest beginnen, maar dat bleek dus vrijdag pas te zijn. Ik heb dus nog lekker een beetje vakantie kunnen vieren, en dat hebben we ook gedaan! Heerlijk uit eten geweest en van de omgeving genoten.

Om maar eens bij het begin te beginnen. We kwamen zondagavond aan en opa en oma hebben een erg mooie kamer gekregen, ik kon al in mijn eigen kamer en daarna zijn we uit eten geweest en vroeg naar bed gegaan. Want dat reizen gaat je niet in de koude kleren zitten, ik ben dan ook als een blok in slaap gevallen.

Maandag hebben we eens rondgekeken hier in het dorp en zijn we ook nog naar beneden geweest naar Zell omdat we hier geen normale konditorei hebben en die wilden we natuurlijk wel even bezoeken!

Dinsdag en woensdag hebben we oma zover gekregen om in een gondel te stappen en mee de berg op te gaan, daar heb ik heeeerlijk kunnen snowboarden. Opa en oma hebben er lekker in de zon kunnen zitten en een beetje kunnen rondwandelen en genieten van de omgeving. En een mooi weer dat het was!! Echt helemaal super.

En dan zijn we aangekomen bij vandaag, gisteravond is het begonnen met sneeuwen en vanmorgen lag er alweer een aardig pak. Dus opa en oma hebben niet het beste weer van de wereld om weer terug naar huis te gaan. Wat ik zelf ga doen vandaag weet ik nog niet. Op het moment zit ik lekker op m’n bed en m’n kamergenootje zit naast me.
En het sneeuwt nog steeds..

Om dan gelijk ook maar even te vertellen waar ik terecht ben gekomen..
Ik zit in een kamer naast het hotel waar nog meer kamers zijn voor medewerkers hier uit de buurt. Ik deel m’n kamer met een Hongaarse. Ze woont al drie jaar in deze kamer, ’s zomers zit ze er alleen en in de winter moet ze de kamer delen. Ik voelde me dus nogal een inbreker toen ik hier binnenkwam. Verder was ik de eerste twee dagen bang dat ze d’r tong verloren had, maar het gaat nu steeds beter en eigenlijk vind ik d’r wel aardig. Een beetje verkeerd ingeschat dus, maar ik denk dat het wel goed gaat komen.

De kamer is ook wel oke, we hebben een tv met dvd-speler, allebei een eigen bed, een redelijk grote kledingkast en een heeeeeerlijke douche… helaas geen keukentje of iets dat er iets op lijkt, en dus ook geen koelkast, dus je drinken goed houden moet je maar buiten doen..

’s Morgens kan ik ontbijten in het hotel, voor m’n middageten moet ik zelf zorgen en ’s avonds kan ik in een ander hotel eten. Ons hotel ligt alleen helemaal aan het begin van het hotel en dat andere ligt ongeveer over de helft van het dorp, best wel een leuk stukje stappen dus. Net zoals alles eigenlijk. De lift ligt namelijk helemaal aan het einde van het dorp, maar gelukkig stopt er een skibus voor de deur.

De aankomende weken moet ik zeven dagen in de week werken, en vanaf half februari krijg ik één dag in de week vrij, het word dus voorlopig nogal aanpoten.. verder moet ik ipv vier uur om half drie beginnen, nog een tegenvallertje dus..(sorry suus :( ik kan helaas niet naar jullie toekomen… snik snik snik snik… boehoehoeeeee)

Maar goed, ik denk dat ik zo wel een aardig beeld heb gegeven van hoe het mij hier vergaat… oh ja, nog iets.. ik heb geen internet op m’n kamer en ik weet nog niet hoe ik normaal op internet ga komen, behalve dan die ene computer in het hotel, waar ook alle gasten gebruik van mogen maken… wanneer dit stukje op internet gaat komen weet ik dus nog niet…

Toch even voor de duidelijkheid: het is vandaag donderdag 18 december haha..
Morgen mijn eerste werkdag, spannend!!!

Tot de volgende keer maar weer!!!

Liefs Ilona

  • 20 December 2008 - 09:37

    Paula:

    Schatje!!

    Dat is inderdaad ff een flinke tegervaller! Maar je hebt in ieder geval wel sneeuw ;)!
    Als jij nou eens je adres uit gaat zoeken krijg je van me papa Prison Break 3.. Als het dan sneeuwt, verveel je je in ieder geval niet :)!

    Liefs!

  • 20 December 2008 - 10:10

    Marjolein En Bert:

    Niet naar ons toe kunnen komen allah, maar wel met ons skien hoor! We regelen wel een auto voor je, zodat je niet afhankelijk bent van de skibus die week. We hebben er erg veel zin in. Tot volgende week!

  • 20 December 2008 - 15:30

    Oma En Opa:

    Wat hebben wij een paar gezellige dagen gehad met jou! Maar zelfs met een kerkdeur ga ik niet snowboarden.
    Liefs en tot ziens.

  • 20 December 2008 - 18:25

    Joke:

    Ja, al mijn vragen zijn beantwoord. Leuk zo'n website, zo blijf je altijd bij elkaar in de buurt, waar je ook bent. Maar als je zeven dagen per week moet werken, blijft er dan nog tijd over voor het snowboarden? Oh ja, 's morgens. Succes Ilona!

  • 20 December 2008 - 19:00

    Jeanine:

    Hey meis..
    echt leuk om weer een verhaal uit Oostenrijk te horen!! Gerlos schijnt idd erg mooi te zijn.. maat van mij is daar al 2 jaar achter elkaar skileraar!
    mja wel beetje balen dat je gewoon elke dag moet werken :o dat is echt niet normaal hoor.. mja wel lekker dat je elka dag kan uitslapen (A)
    noiu meis heel veel plezier.. en ben beniewud hoe je eerste dagje werken was!!

    Kusje Jeanine

  • 21 December 2008 - 02:00

    Jurjen:

    Hey lief zusje,

    Zo te horen heb je het echt naar je zin en heb je een heerlijke douche (dat is al heel veel waard ben ik in kroatië achter gekomen)maar ook een bus die zo ongeveer voor je lekkere hotel stopt. Datis ook wel relax. verder heb je al een redelijke hoeveelheid sneeuw dus dat moet helemaal goed komen. have fun en een dikke kus van je (leen) broer.

    KUS Jurjen

  • 26 December 2008 - 11:54

    De Beersjes:

    Hallo Ilona, eindelijk hebben we je gevonden. Voor wat er nog over is een prettige kerst en een gezond 2009. We volgen je weer op de voet en natuurlijk horen we de verhalen wel van Corrie en Tijmen. Kerst was rustig zonder jou en Wilfri, twee harde werkers.
    Veel werkplezier daar, knuffels van De Beersjes

  • 27 December 2008 - 13:10

    Pap En Mams:

    hoi schatje

    Ha ha ,ja even een berichtje van ons. Ik heb van ome harry zolang een laptop gekregen. Lief hé. Dus kan ik je site even zien en een bericht achterlaten.
    Toppie foto's. Paps gaat kijken of ie vrij kan krijgen, kwijlt al bij de gedachte om daar te zijn.
    we missen je maar vinden het fijn dat je het toch naar je zin heb.
    Veel kusjes van ons hier.


  • 28 December 2008 - 16:19

    Lieke:

    hey meis!

    Hoeist daar? bevalt het werken?

    Ik ben weer thuis als ik je froto's zie krijg ik egt heimwee! de week vloog egt voorbij! vind jammer dak je niet heb kunnen zien! maar zie je snel weer als je in nederland bent!

    Heel veel plezier daar he geniet ervan!

    liefs lieke

  • 01 Januari 2009 - 13:48

    Gruitkamp 1a:

    Hey Hey,

    GELUKKIG NIEUWJAAR!!!
    Wij hopen dat t daar nog gezellig was tijdens oud & nieuw en dat je Nederland niet teveel mist, of in ieder geval ons niet teveel mist :P.

    Veel plezier daar nog en je hoort nog wel wat van ons, een keer :P

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Gerlos

Ilona

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 43994

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 10 Juni 2013

Zwitserland

23 September 2009 - 25 December 2009

Australië!

14 December 2008 - 14 April 2009

Weer naar Oostenrijk

23 December 2007 - 12 April 2008

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: