It's hot in the city.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu It's hot in the city.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

It's hot in the city..

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

02 Oktober 2009 | Australië, Cairns

Heee!!

Inmiddels zit ik in een internetcafe in Cairns. Het is hier een stuk warmer dan in Sydney. In Sydney was de temperatuur wel goed, maar de wind was nog erg koud, op sommige plaatsen zijn we dan ook letterlijk weggewaaid daar. Ook moesten we in Sydney 's avonds nog een lange broek en een vest aan. In Cairns is dat dus echt NIET nodig. Hier is het weer echt super en super heerlijk warm. We zijn zelfs blij dat er een beetje wind staat, anders verbrand je levend. De lange broek gaat dus onder in de backpack.
Het afscheidsfeest afgelopen dinsdag was echt super, echt IEDEREEN was verkleed, supergaaf. Helaas de volgende dag wel afscheid moeten nemen van iedereen.. echt niet leuk!!!! Je hebt in zoooo'n korte tijd zoveel leuke mensen leren kennen en je bent er zo intensief mee omgegaan dat je echt het idee hebt dat je elkaar al jaren kent. Zo hadden we Jamie en Theo bij ons op de kamer waarmee we veel opgetrokken zijn, Manon en Petra op een andere kamer, waarmee we ons echt slap hebben gelachen.. en dan hebben we natuurlijk frenkie ook nog... echt jammer dat we die nu allemaal moeten missen, maar ja, moeten we maar nieuwe vrienden maken.
Manon komt trouwens onze kant op, ze heeft gister haar ticket naar Cairns geboekt en we meeten haar dan bij de Whitsundays voor een boottocht van een paar dagen (tenminste, dat is het plan).
Maar goed, eergister zijn we hier dus aangekomen, toen we aankwamen gauw naar het hostel waar we ons weer helemaal vreemd voelden. Echt heel raar om vanuit een bekende omgeving waar je (bijna) iedereen kent in een hostel te komen waar je echt met z'n tweetjes bent en niemand kent. We voelden ons wel een beetje verloren zeg maar. Gelukkig is dat nu helemaal over.
De eerste avond hebben we een rondje over de esplanade gelopen langs de lagoon.
Dat is zeg maar gelijk aan zee, maar aan zee kan je hier niet liggen, met vloed rijkt het water namelijk gelijk aan een muur en met eb is het een grote modderbende. Daarom hebben ze een strand/zwembad gebouwd gelijk tegen het strand aan. Daar hebben we dan ook gister een groot deel van de dag doorgebracht. Hierna hebben we een rondje gelopen naar de reeffleet, waar we wat folders hebben gezocht voor leuke tourtjes in de buurt.
Gisteravond gelijk even 'vrienden' gemaakt met een paar van onze kamergenootjes (we slapen op een kamer met 3 zweedse meisjes, een duits meisje en een japanse jongen). Met het duitse meisje en de japanse jongen zijn we lekker wezen eten bij de woolshed. Hier kan je als backpacker heeeeeel goedkoop en toch lekker eten (ja ja, goed op de centjes letten, we zijn tenslotte backpackers).
Ook zijn we gister Rogier en Anneloes nog tegengekomen (2 mensen uit onze crew).
Echt heel grappig om mensen die je aan de andere kant van Australie hebt leren kennen hier tegen te komen haha. En het grappigste is nog wel dat ze ook in hetzelfde hostel slapen! Zij zijn trouwens net vertrokken met de camper naar Darwin.
En wij gaan straks eens even wat tourtjes boeken uit de folders die we gisteren hebben meegenomen.
We hebben er 3 uitgekozen, namelijk:
Fitzroy island (daar snorkelen en zeekayakken)
Daintree en Cape Tribulation (where the rainforest meets the reef)
en Kuranda (met een treintje door een prachtig natuurgebied)
Staks maar eens kijken of dat lukt.
Mijn planning was trouwens om nu de foto's op de site te zetten, maar het werd me net afgeraden door de vrouw achter de balie, er is namelijk een aardige kans aanwezig dat ik dan m'n foto's kwijt kan raken, niet iets waar ik op zit te wachten. Vandaar dat ik het toch maar niet doe, misschien dat ik een andere keer meer lef heb.
Wat jullie wel kunnen doen is even kijken of andere medereizigers foto's op hun site hebben gezet... een idee is:
www.frenk-oz.nl
www.imtravelingoz.com
Van de rest heb ik hun site nog niet... manon is trouwens een reisvriendje van me geworden, en michaela uiteraard ook, mochten jullie nog meer willen lezen.
Ik kan het me niet voorstellen, want volgens mij heb ik al een heel verhaal geschreven, hoog tijd om maar eens te stoppen, de andere keer weer meer verhalen, waarschijnlijk ook van m'n tourtjes.
We blijven hier nog tot 9 oktober ongeveer.
dussss... dan ga ik nu echt weer...

Groetjesssss!!!!

Liefs en dikke vette superdoei :P.. hihi

Daaaaaaaaaaaagh!!!!

Ilona

Ps: we gaan straks even kijken of we in het hostel op de computer kunnen om daar foto's te uploaden.. kunnen jullie toch nog foto's kijken!!! xx

Jaaaaa, de foto's staan erop!!! Michaela heeft haar foto's ook geplaatst, dus kijk ook even www.michaelabekker.waarbenjij.nu!!!!!



  • 02 Oktober 2009 - 04:12

    Jonnie:

    T kriebelt weer bij mij...
    Ik zat in een resort in Kuranda.
    Super veel plezier!!!!! love
    jonnie en lumien

  • 02 Oktober 2009 - 06:13

    Rienco:

    Goed bezig, ben wel een beetje jaloers. Vanochtend weer lekker nat geregend ;)

    xxx

    Rienco / Baloe / Broertje

  • 02 Oktober 2009 - 06:25

    Silkes:

    Hey meis,
    De heimwee naar Australië word met de minuut erger, door jou verhalen haha! Echt gaaf om te lezen, wat jij nu beschrijft ben ik ook allemaal geweest.. Fitzroy Island is echt de moeite waard, en Cape Trib en Daintree ook!!
    Ik zeg; Geniet!
    Liefs xx

  • 02 Oktober 2009 - 06:46

    Gea:

    Jullie zijn echt toppers. Bij ons heeft de herfst zijn intrede gedaan dus geniet er maar dubbel van als je weet dat wij hier shit weer hebben. Geniet van alle mooie dingen!!!!

    liefs Jan, Gea , Roy en Britt

  • 02 Oktober 2009 - 07:52

    Paula:

    Schat!

    Wat klinkt dat allemaal HEERLIJK!!! Geniet er lekker van en ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal :)!
    En veel foto's maken!

    KUS!

  • 02 Oktober 2009 - 11:15

    Lieke:

    Hey meiden!

    Wat klinkt je verhaal verleidelijk zeg!
    Ben haast niet jaloers!:(
    Geniet maar lekker van het mooie weer, hier ist zeik weer!

    Ik had michaela haar site ook opgeschreven maar ben briefje kwijt. Dus zal van de week michaela haar verhalen gaan lezen!

    Meiden geniet ervan!
    Liefs lieke

  • 02 Oktober 2009 - 14:03

    Thuis:

    mooie foto"s dame.
    geniet van het weer, het is hier nat.
    hoor je weer. x x

  • 02 Oktober 2009 - 17:29

    Joke:

    Hoi, het kriebelt ook bij mij.
    Wij gingen ook met de trein naar Kuranda na een nacht vliegen van Singapore naar Cairns met een tussenstop in Darwin. Zonder slaap de koffers op de bedden gegooid en met een busje apart naar de trein gebracht. Dat was een beetje dom ...
    Die dag dommelden we af en toe in, Rudi stond zelfs staande te slapen toen we een kijkje namen bij een dieren (of vogel?)opvang. De Aboriginals traden daar die dag niet op, ze hadden geen zin. Maar de omgeving is prachtig!
    Veel plezier, geniet maar lekker!

  • 03 Oktober 2009 - 02:28

    Manon Jansen:

    Meis!

    maak het nog maar is extra duidelijk he! Jullie lekker weer, ik hier in Sydney met regen. Kutweer :P.
    Heb ik daar zover voor gevlogen en weet je wat nog wel het vervelends is: ik heb m'n lange broeken en die ene trui die ik bij me heb gewassen, dus ik loop de hele tijd kou te leiden.

    Maar goed.

    Ik kom snel die kant op natuurlijk ;). Enne ik ga nog lekker vijf dagen surfen!!

    Heb er zin in!

    Dikke kus! Mis je!

  • 03 Oktober 2009 - 09:47

    Richard:

    ah gossie...aan de fotos te zien heb jij het echt zooo slecht. zitten wij hier nu met sueprharde wind regen en ander slecht weer...leuk hoor...en het enige wat wij zien is springen herten..en dat zelfs zelfden...^^ Maarja goed te horen dat je het naar je zin hebt...en ik maar zwoegen op school ^^"

    kuskus...je BROER(tje)

  • 03 Oktober 2009 - 11:00

    Nienke:

    Heee:)
    Wat leuk! kan ik toch nog een beetje bijhouden wat je daar allemaal uitspookt;) Ik lees dat je het helemaal naar je zin hebt leuk:)
    Sorry dit keer een kort berichtje (zit stiekem op me werk even te kijken)
    Veel plezier!!
    Kus Nienke

  • 03 Oktober 2009 - 13:22

    Tamara & Lizzy:

    hoi zus3sie hier een beric0htje met veel moyeite getypt door je zus en half versjonhag gel vernaggeld* door lizzy die ook graag typt en van zidjf zichzelf wil laten hore]p
    \n :p zeer lachwekkendso!

    vm,, hoon.;h het is dus elo56 erg mooi daar in austratrfjlie dat is fijn en a/klmj veel vrienden genhjri kfgfjj
    gemjkokbv.;/'/'

    oke dit is nix ik laat lizzy zelf wel wat typen want ze blijft de boel wissen :P (geen idee hoe ze dat doet trouwens hahaah)

    groetjes!!

  • 03 Oktober 2009 - 13:25

    Lizzy:

    ;pcf. bb n bn
    jkolp'z;';lbv';

    ygt54984hyo8 jt5hub ko;xgt;p;pp
    \\
    /,.;m -=ou[m/ g;[f[;2/';,M,M EUYY7EII7UKL;XD
    0

  • 06 Oktober 2009 - 08:06

    Oma En Opa:

    Ilona,

    Wat een feest voor jou! Heel veel plezier en geniet van het mooie weer. Keep carefull!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Ilona

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 44008

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 10 Juni 2013

Zwitserland

23 September 2009 - 25 December 2009

Australië!

14 December 2008 - 14 April 2009

Weer naar Oostenrijk

23 December 2007 - 12 April 2008

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: