en touren maar.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu en touren maar.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

en touren maar..

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

08 Oktober 2009 | Australië, Cairns

Hi!!

Hier weer een berichtje van mij. Ik heb echt geen flauw idee waar ik moet beginnen. Na vorig berichtje hebben we onze tourtjes geboekt.
Als eerste onze tour naar Fitzroy Island. Het was echt supergaaf. We moesten zondag heeel vroeg bij de ferry klaarstaan, maar gelukkig is dat gelukt. 's Ochtends hebben we eerst gesnorkeld, we waren nog geen vijf minuten in het water (de tien minuten dat we elkaar hebben uitgelachen om hoe stom we eruit zagen niet meegerekend) en toen hebben we gelijk al zeeschildpadden gespot. Zooooo gaaf! Helemaal als je aan het eind van de dag hoort dat de rest van de groep ze helemaal niet gezien heeft. We vielen dus lekker met onze neus in de boter. De rest van de dag geen schilpadden meer gezien, maar wel enorm veel mooie visjes en supermooi koraal. 's Middags gingen we met een zeekayak naar little Fitzroy, ook echt superleuk. Uiteraard kon dat niet helemaal vlekkeloos gaan, daarom kwamen we aan het begin al een beetje te laat aan, dus de uitleg hebben we grotendeels gemist.. maaaaar, we hebben ons er goed doorheengeslagen. We hadden alleen niet meegekregen dat we met deze kayak met pedaaltjes bij je voeten moet sturen ipv met je peddeltjes, dat zorgde even voor de nodige frustraties, maar dat is allemaal helemaal goed gekomen. Uiteindelijk op little fitzroy aangekomen en daar nog weer een stukje gesnorkeld. Echt onwijs mooi koraal, maar de mooie visjes miste ik toch wel een beetje, daar moest je namelijk wel een beetje naar zoeken. Uiteindelijk weer terug naar Fitzroy en weer terug op de boot naar Cairns. Het enige nadeel van deze dag was dat het nogal bewolkt was, maar ondanks deze bewolking en het feit dat we ons echt goed hebben ingesmeerd hebben we toch wat geirriteerde velletjes van de zon.
Het andere tourtje dat we gedaan hebben was naar de Daintree & Cape tribulation. Hier hebben we maar een tweedaags tourtje van gemaakt, dus we zouden overnachten in de jungle..
We werden dinsdag op half 8 opgehaald door onze ultrahyperactieve reisleidster van die dag. Ze was echt ontzettend druk, maar wel echt heel leuk. Onderweg heeft ze ons echt al superveel verteld. Daarna heeft ze ons gedropt bij de Daintree river, hier hebben we een boottocht overheen gemaakt op zoek naar krokodillen. We zijn er onderweg maar 2 tegengekomen, mede door het hoge water. Maar ik heb er maar van 1tje mogen genieten, de andere was voor mij onzichtbaar door de mensenhoofden die voor mijn hoofd langszwalkten. Nadat we weer vaste wal onder onze voeten hadden mochten we de bus weer in en gingen we naar een plek waar een pad door de jungle was gemaakt waar we overheen konden. Samen met onze tourguide die ons echt onzettend veel wist te vertellen over het regenwoud hebben we deze wandeling gemaakt. Onderweg heeft ze nog een enorme hagedis voor ons gevangen zodat we die van dichtbij konden bekijken. Ook wilde ze ons mieren laten proeven, maar dat heb ik maar aan me voorbij laten gaan haha. Na deze tocht werden we naar onze accomodaties gebracht. Wij zaten in het beachhouse. De naam zegt het al, aan het strand. Eigenlijk lag het nog meer in het regenwoud, maar na een klein stukje lopen stonden we al op een fantastisch mooi strand. Echt wel bizar als je een in een regenwoud loopt en vervolgens ineens op het strand staat (eigenlij sowieso we bizar om door een regenwoud te lopen, kreeg toch wel een beetje een centerparcs idee, alsof het niet echt is zeg maar). 's Middags daar dus nog even op het strand gelegen en 's avonds pannenkoeken gebakken en daarna lekker met een wijntje een spelletje gaan spelen in het buitenrestaurant. Echt heel apart dat je daar lekker een spelletje zit te spelen met al die junglegeluiden om je heen, terwijl het al pikkedonker is buiten. Lekker gaan slapen en daarna hondsberoerd wakker geworden om zes uur 's morgens. Helaas niks binnen kunnen houden en tot een uur of 1 hardstikke ziek geweest. Waarschijnlijk kwam het door het water. Ze hadden ons namelijk niet verteld dat er daar grondwater uit de leidingen komt ipv leidingwater. En aangezien we de pannekoeken met water hadden gemaakt... is dat waarschijnlijk de oorzaak geweest. Maar goed, om 1 uur moesten we weer de bus in en nadat ik uiteindelijk onze buschauffeuse blij gemaakt met mijn maaginhoud in een zakje. Hierna voelde ik me in ieder geval weer helemaal in orde, echt heeeel vreemd. We zijn eerst naar Alexandra lookout gereden. Supermooi uitzichtpunt waar je ook uitzicht had op de plek waar Steve Irwin ruzie heeft gemaakt met een pijlstaartrog. Vervolgens doorgereden naar Mossman Gorge, echt superonwijsmooi!! maar helaas erg volgeladen met toeristen. Ze hebben daar een aantal van die watergevallen waar je in kan zwemmen met een heleboel stenen, echt supermooi. Verder hebben we daar nog een rondje gelopen en het natuurschoon bewonderd. Hierna weer de bus in en door naar port douglas. Hier hadden we maar even, maar het is echt een heeeel erg gezellig dorpje. Met een vet schattig lief klein houten kerkje. Daarna voor de verandering weer de bus in om terug te gaan naar Cairns. Onderweg heeft onze tourguide (dit was trouwens een andere dan op de heenweg, deze had iets minder te vertellen helaas) de bus nog aan de kant gezet en hebben we langs de kant van de weg mango's staan plukken. Toen toch echt weer de bus in om weer terug te rijden langs de supermooie weg langs de kust weer terug naar Cairns.
Ehm.. zo, dat waren de tourtjes.
Kuranda hebben we niet meer gedaan, we hebben namelijk gehoord dat vooral het treintje en de skyrail daar heel leuk zijn, maar dat kuranda zelf niet heel bijzonder is. Dus dat geld willen we dan graag bewaren voor iets dat hopelijk meer de moeite waard is, aangezien het toch vrij prijzig was. Er is hier namelijk zo verschrikkelijk veel te doen en te zien dat je echt keuzes moet maken, echt wel heel lastig.
Naast de tourtjes hebben we nog wat leuke dingen gedaan, maar eigenlijk voornamelijk aan de lagoon gelegen, onze buspas geregeld en dat soort dingetjes. Ook hebben we vrienden gemaakt in het hostel en 1 avond met een groepje wezen bbqen bij de lagoon, daar staan namelijk allemaal enorme bbq's waar je gewoon gebruik van kan maken. Verder 's avonds met mensen uit het hostel wezen eten in de woolshed.
De eerste avonden vooral met een Japanner (zooo grappig), maar hij is inmiddels naar huis. Het duitse meisje (katrina) die de eerste avond met ons is wezen eten was er even tussenuit naar magnetic island, maar zij is inmiddels weer terug bij ons op de kamer, echt leuk. En deze week zijn er ook nog 3 andere nederlandse meisjes bijgekomen die we vrij veel spreken, en de zweedse meisjes zijn er ook nog steeds. En verder nog Frank, een Duitse jongen en dat is wel een beetje het kringetje die we nu veel spreken.
Vet grappig trouwens, midden in het regenwoud kwamen we nog een andere jumboganger tegen!! aan de andere kant van australie, zooo grappig.
Hmmm.. volgens mij is m'n verhaal echt alweer enorm, dus ik ga er maar weer een eind aan breien.
Dit is alweer onze laatste dag in Cairns, morgen om twaalf uur pakken we de bus naar Mission Beach. (we hebben een buspas van greyhound gekocht, hiermee moeten we in 45 dagen naar byron bay en mogen we zo vaak we willen in en uitstappen)
In Mission Beach willen we gaan raften en naar een eiland dat daar ligt, en als we een dagje low budget willen doen willen we daar een wandeling in het regenwoud maken (wie weet spotten we dan eindelijk een cassowary, dit is namelijk in de daintree niet gelukt)
Bij deze maar het eind van het verhaal, anders blijf ik doorgaan. Ik zet de foto's erop zodra ik weer een keer een 'veilige' computer heb. Bij m'n andere verhalen heb ik al wel foto's geplaatst (met dank aan wilfri.. thanks voor de extra fotoruimte!!).
Nou.. daaaaaagh!!

ciao!!

• 08 Oktober 2009 - 01:07

Michaela:

Zoals altijd wil ik natuurlijk degene zijn die als eerste een berichtje plaatst!

Ik vind ons sexy in onze snorkeloutfits! ;)

• 08 Oktober 2009 - 01:07

Ilona:

trouwens.. voor iedereen die nog meer foto's wil van de eerste week, petra heeft er echt enorm veel op haar site staan. www.petradewinter.waarbenjij.nu
    zeg maar voor de nieuwsgierigen onder ons.

nu ga ik echt... daaaaagh!

• 08 Oktober 2009 - 07:21

Gea:

Hoi meiden,

Wat zijn jullie toch een kanjers!!!! Het is toch super gaaf wat jullie allemaal doen. Geniet met volle teugen !!

Veel liefs vanaf deze kant.

• 08 Oktober 2009 - 08:17

Oma:

hallo Ilona.
    wat beleef je daar veel leuke dingen. Jammer dat je een dagje ziek was.Pas goed op je zelf.
    Ik koop wat ruimte voor de foto's.
    Liefs Omi.

• 08 Oktober 2009 - 09:50

Silkes:

Ily, wat een geweldige verhalen weer!! Komt me allemaal vrij bekend voor, die zeeschildpadden, sexy snorkeloutfits, bbqen at the lagoon, daintree (met maar 2 crocs) en cape trib(waar ik in de regen mn bday heb gevierd. Je moet trouwens even een foto sturen van die beachhouses, klinkt me nl heel erg bekend in de oren;))
    Nou meis, geniet van Mission Island, en geniet van de rest van alle dingen die je nog gaat doen.. Ik mis je!
    Liefs Silkes

• 08 Oktober 2009 - 09:55

Thuis:

jeetje wat een avonturen.
    zijn trots op jullie.

• 08 Oktober 2009 - 10:44

Rienco:

pfff wat een verhalen weer... Langzaam komt de jaloezie opzetten ;)

veel plezier

xx

Broertje

• 08 Oktober 2009 - 10:48

BROERTJE!!!:

heey ilona..zit hier op school sommige mensen zijn vet jarloers...echt super dat je het zo leuk hebt ^^ Je weet het kotsen btw wel subtiel te brengen ^^ Maarja je moet ook nooit vies water drinken he...^^ maarja...veel plezieros nog..btw hier gaat het ook prima hoor ^^ Beetje druk maar toch het gaat goed..
    doeegg (K)

• 09 Oktober 2009 - 11:35

Bert En Marjolein:

Wel even wat anders dan broodjes rondbrengen in Bad Klein Kirchheim of baliewerkzaamheden in Gerlos. Geniet er maar lekker van. Fijn om te horen dat "ons kind" het zo naar de zin heeft.

Dikke kus, Bert en Marjolein

• 09 Oktober 2009 - 18:57

Je Liefste :)!:

Schatjeee!

Wat een heerlijk verhaal! M'n gebeden worden verhoord :)! SUPERRR! Alleen jammer van het kotsen.. Ga nu even de foto's kijken!

Dikke dikke kus!

• 12 Oktober 2009 - 16:11

Lieke:

Hey meiden!

Wat een verleidelijk verhaal weer! echt super wat jullie daar allemaal zien en mee maken!

Have fun!

Liefs lieke

• 16 Oktober 2009 - 07:37

Toon:

Hoi Ilona,
    Goed om te horen dat jullie het zo lekker hebben. Pannenkoeken kun je ook met melk maken, wist je dat? Krijg je ook nog iets gezonds binnen;-). Have fun!
    Gr. Toon