Mission beach, Magnetic Island en Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu Mission beach, Magnetic Island en Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

Mission beach, Magnetic Island en Airlie Beach

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

16 Oktober 2009 | Australië, Airlie Beach

Heeee!!

Iedereen heeeeel erg bedankt voor jullie leuke en lieve berichtjes, echt superleuk om die hier te lezen!

Net zoals vorige keer heb ik weer geen idee waar ik moet beginnen, dus ik probeer er maar weer een beetje een volgbaar verhaal van te maken.

Vanuit Cairns zijn we naar Mission Beach gegaan. De eerste dag daar hebben we echt een roteind gelopen naar Clump Mountain National Park of zoiets. Het was 6 km er naar toe en we hadden bedacht dat dat makkelijk te lopen was omdat we geen zin hadden om op de bus te wachten die pas twee uur later ging. Maar goed, ontzettend warm onderweg en het was allemaal iets langer dan we hadden verwacht. Uiteindelijk toch daar aangekomen en daar nog een wandeling door het regenwoud gemaakt op zoek naar cassowary's. Op een gegeven moment hoorde we een heleboel lawaai dus hadden we de hoop dat we er 1 zouden zijn, kwam er alleen een enorm blad naar beneden vallen... iehhhh.. schrikken. (we zijn echt helden hahaha). Maar goed, daar dus door de heuvels/bergen heen gehuppeld om vervolgens tot de conclusie te komen dat we dat stuk ook weer terug moesten naar het dorp. Maar goed, we hebben het allemaal overleefd en het was een waar avontuur, ookal hebben we dan geen cassowary's gespot, maar wel een hoop kipachtige wezens. 's Avonds werd er vanuit het hostel een kampvuur op het strand georganiseerd, dat was ook echt heel erg gezellig, maar we moesten toch een beetje op tijd naar bed, want de volgende dag zouden we gaan raften.
Het raften was echt superleuk. We zaten in een boot met echt heeeele leuke mensen. Een meisje uit
Sheffield, een jongen uit Londen die in Sydney woonde, een Duitse jongen uit Zwitserland en nog een meisje waarvan ik niet meer weet waar ze vandaan kwam. Tijdens het raften hebben we erg gelachen en 's middags hadden we een bbq/lunch langs de waterkant. Omdat het zo gezellig was hebben we met de mensen van onze boot hebben we afgesproken om 's avonds nog wat te gaan drinken.
Voor het eten zijn Mich en ik nog een pizza gaan eten, en tijdens het eten begon het stel naast ons gewoon tegen ons aan te ouwehoeren, das hier dus echt heel normaal, iedereen doet dat, maar wij waren het niet echt gewend. Wel echt superleuk. En dan na de pizza de plaatselijke pub in (voor de duidelijkheid, mission beach bestaat uit 1 straat met eigenlijk niks). Dus hebben we daar staan dansen en hossen tussen de echt ozzies.... te hilarisch, maar wel echt supergezellig. Toen de muziek ophield (heel vroeg, het was livemuziek) zijn we met ons groepje nog een kampvuur wezen maken op het strand, we begonnen met z'n vijfen en uiteindelijk zaten we er echt met 18 mensen ofzo... echt grappig, zo spreek je echt de meest vreemde mensen.
De dag erna zijn we vroeg met de watertaxi vertrokken naar dunk island. Onze bedoeling was om daar te gaan snorkelen, maar uiteindelijk hebben we alleen maar kansloos op het strand gelegen haha.. maar het voelde erg goed!
En toen was het alweer tijd om mission beach te verlaten. Het was maar een kort ritje naar Townsville. Vanuit townsville hebben we gelijk de ferry genomen naar Magnetic Island. En vanaf de ferry gelijk de bus naar ons hostel. Bij het hostel kwamen we tot de conclusie dat we echt op een heel verkeerd punt zaten en er zelfs geen supermarkt in de buurt was. Het was echt een soort spookdorp (stond ook in de lonely planet, voortaan toch dat ding wat serieuzer nemen). Dus wij gelijk met de bus weer terug om boodschappen te doen... echt wel heel grappig trouwens, ze rijden daar met de deuren van de bus open, als er iemand met een rollator binnenkomt word dat ding gewoon voor de voorruit gelegd, en mensen worden ook nog eens voor de deur van hun huis afgezet.
Maar goed.. omdat er zo weinig te doen was zijn we maar 1 dag gebleven en hebben we ons vermaakt met op het strand liggen, 's avonds spelletjes spelen onder het genot van een wijntje en we hebben nog gesocialized met de baas van het hostel. En toen op naar Airlie Beach, waar we nu zitten. We zijn gister aangekomen en vandaag is Manon aangekomen. We wilden hier gaan zeilen bij de Whitsundays. Maar maandag vertrekt pas de eerste boot waar ze plek hadden voor ons drieen. Dus tot die tijd moeten we ons nog even vermaken. Maar dat gaat vast wel lukken, want ook hier is genoeg zon en strand... en ze hebben ook hier een lagoon, dus het komt helemaal goed denk ik.
Zo... volgens mij is m'n verhaal al wel weer lang genoeg. Helaas kan ik nog steeds geen foto's plaatsen doordat in het internetcafe hier virussen zijn geweest die foto's van camera's wissen... dus ik durf m'n camera hier niet aan te sluiten. Op de foto's moeten jullie dus nog even wachten.. Omi en opi in ieder geval wel heeeeel erg bedankt voor de nog meer extra fotoruimte, ik ga het zeker volgooien met foto's zodra ik de kans heb..

nou groetjes maar!!!!

Liefs Ilona

Oh trouwens... ik ben vast veel vergeten (ik bedenk me nu dat ik bijvoorbeeld niet heb verteld over onze ontmoeting met een slang en de muggen enz enz enz...) maar goed, michaela heeft ook een bericht geplaatst en ze heeft vast wat vergeten details van mij toegevoegd...

nu ga ik echt hoor!! hihi..

Ciao!!

• 16 Oktober 2009 - 07:56

Emiel:

Zo! jij heb het goed daar!!
    Veel plezier nog, maar dat gaat wel goedkomen denk ik!

Groetjes!
    Emiel.

• 16 Oktober 2009 - 09:11

Silkes:

Meis, wat een leuke verhalen weer! We blijven leuke berichtjes posten! Althans, dat hoop ik, dat je ze leuk vind haha. Echt superleuk wat je allemaal gedaan hebt! Raften is echt heel stoer! Ohja, en weet je wel dat kampvuur op t strand maken heel illegaal is;) Nja, veel plezier met zeilen, geniet ervan!
    Liefs Silky
    P.S. Mn internet viel vanochtend uit, vandaar geen farewellgoodbye op msn:)

• 16 Oktober 2009 - 09:14

Joke:

Hoi Ilona,
    Jij doet genoeg moeite iedereen op de hoogte te houden, dus ik wil hierbij jou bedanken.
    Mede door internet en jouw verhaal kan ik, terwijl buiten een harde koude wind waait, me voorstellen hoe lekker het moet zijn te liggen in het warme zand en dan ook nog in Australië!

• 16 Oktober 2009 - 09:51

Paula:

Liefje!

Echt zoooo leuk om je verhalen te lezen! Ga zo de aanvullende details over de slang enz enz van Michaela lezen ;)! Ik mis je al wel een beetje hoor.. Met wie moet ik van het weekend (jotihunt) nu van die coole brillen maken ;)?! ENJOY!

Kusje!

• 16 Oktober 2009 - 10:52

Rienco:

Hey meisje,

Hier alles ook nog steeds goed. Leuk om af een toe een berichtje van je te krijgen... Heel veel plezier maar weer

xxxxxxxxxxxxx

Rienco

• 16 Oktober 2009 - 13:06

Gea:

Hey Ilona,

Hij gaat helemaal lekker daar met jullie. Gister lekker gebabbelt met moeders??? Het gaat hier ook goed en het lijkt nu hier wel te stormen.....echt erg, maar wel de zon. Het is bijna niet voor te stellen dat jij daar zo lekker warm weer hebt. Bij ons heeft het gister gevroren 's nachts.

Veel plezier daar.

liefs Gea

• 17 Oktober 2009 - 11:03

Resha:

Nou nu laat ik maar eens een berichtje achter op jouw site hoor! Klinkt allemaal super tof, jullie reis! Vind ook dat jullie veel reisverslagen plaatsen! Keep up the good work!
    Hey lekker genieten daar!

Kus Resha

• 17 Oktober 2009 - 11:05

Els:

Hee, klinkt allemaal weer superleuk! Geniet nog maar lekker verder! xx

• 17 Oktober 2009 - 12:30

Thuis:

veel hebben we niet te melden, via msn al veel uitgewisselt maar berichtje altijd leuk.
    dus bij deze.
    op zoek naar de vogels maar weer, ha ha. Moet een keer lukken. Veel plezier.

kus kus

• 17 Oktober 2009 - 17:05