De eerste paar dagen.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ilona Donkersgoed - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen..

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

28 September 2009 | Australië, Sydney

Hallo!!!!

Hier gauw een berichtje van mij. We hebben even gauw een internetcafe opgezocht, dus ik dacht, laat ik eens een berichtje sturen zodat iedereen weet dat ik veilig en wel ben aangekomen. Ik heb hier alleen echt een onwijs naar toetsenbord, heb nu al kramp in m'n vingers, dus ik ben bang dat het geen lang verhaal wordt.
Om maar eens bij het begin te beginnen.. woendag 14.00 uur Nederlandse tijd vertrokken en een erg rustige vlucht gehad tot hongkong, maar dan wel zonder slaap, dus in hongkong aangekomen was ik toch stiekem wel heel erg moe. Tijdens de vlucht tetris gespeeld tot ik erbij neerviel, samen met Michaela die helaas aan de andere kant van het vliegtuig zat. Tijdens de vlucht van hongkong naar sydney zaten we officeel ook niet bij elkaar, maar dat was gelukkig snel geregeld. Wat op zich niet nodig was, aangezien ik deze vlucht bijna de hele weg geslapen heb.
We zijn ongeveer 20.00 uur lokale tijd geland hier in Sydney (waar het al pikdonker was), en werden onthaald door onze crew in 'over the top - kostuums'. Echt ontzettend grappig. Daarna gauw de bus in. Voordat we naar het hostel reden zijn we eerst nog even naar een uitkijkplaats geweest. Echt ontzettend mooi uitzicht over de harbour bridge en het oprahhouse. Daarna gauw de bus weer in en naar het hostel. Daar gauw de spullen in de kamer gedropt (10-persoons!) en verkast naar het dakterras voor pizza&beer :) en om 01.30 gauw naar bed. Om dan om 5.00 alweer met wijdopen ogen naar het plafond te staren omdat je gewoon echt niet meer kan slapen. Vrijdag hadden we regeldag en zijn we in groepen een bankrek. gaan openen, medicare regelen enz. en lekker lunchen in Hyde park. 's Avonds hadden we een bbq bij philips foote, we mochten 'slechts' 1 stukje vlees..... maar jeeeeemig wat een lappen zeg!! echt niet normaal!. Vervolgens nog even de kroeg in en daarna gauw weer naar bed. De volgende dag natuurlijk weer om 5.00 het plafond bestudeerd. Verder hadden we die dag een havencruise. Voor die tijd zijn we nog door de botanic gardens gelopen en uiteraard de harbour bridge en het oprah house van dichtbij bekeken. Daarna op tijd naar bed, want de wekker zou om 6.00 gaan om te ontbijten (en natuurlijk zal je dan zien dat je wel goed kan slapen!! Na het ontbijt gauw de bus in om de blue mountains te gaan bekijken... echt zoooooooo ontzettend mooi!! Onze chauffeur was echt een ontzettende spraakwaterval en wist dus ontzettend veel te vertellen. Aan het begin onzettend irritant (zooooo vroeg!!) maar later wisten we het wel te waarderen. Het was echt ontzettend mooi, maar op de foto's moeten jullie echt even wachten, want ik ben mijn camera vergeten haha, die ligt nog in het hostel, dus dat is voor de volgende keer. Daarna wezen eten in the Gaff en daar vervolgens blijven hangen. En dan is het alweer vandaag, de dag die wij gebruiken als rustdag. Morgen is de afscheidsdag van de groep, helaas, want we hebben echt wel een gezellige club. Dus straks gaan we even shoppen voor onze eigen 'over the top - outfit'. Maar eerst vanavond nog een bbq op het dakterras :).. en woensdag vliegen we dan naar Cairns. Volgens mij zijn jullie nu wel genoeg op de hoogte en mijn vingers vallen er nu echt bijna af... dus bij deze....

Dikke vette superdoei (was vorige keer de super vergeten, sorry daarvoor!!!)

Daaaaaaaaagh!!!!!!!!!!!!!!

• 28 September 2009 - 02:31

Michaela Bekker:

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa het is zooooo leuk! :D
    I love our roomies and backpacks! De video's bewijzen het! ;)

• 28 September 2009 - 06:51

Gea:

Hoi,

Het is allemaal helemaal geweldig als ik het zo lees. Ook erg leuk om wat van je te horen zodat we weten dat alles goed met je gaat. Geniet er maar goed van!!!

Dikke kus,
    Gea

• 28 September 2009 - 10:26

Thuis:

super dat jullie het zo naar je zin hebben...genieten dames..de volgende keer ook de foto's. vonden het erg leuk om je stem weer te horen,

x x x

• 28 September 2009 - 11:10

Silkes:

Ily! Wat superleuk dat je het zo naar je zin hebt! Heel veel plezier de laatste daagjes in Sydney, en natuurlijk in Cairns en omstreken!
    Geniet:)
    Liefs xx
    (p.s. Dikke vette superdoei terug!)

• 28 September 2009 - 12:51

Els:

Hee meid, dat klinkt allemaal al helemaal leuk! Heel veel plezier nog! xx

• 28 September 2009 - 14:32

Richard:

Heey ilona..nouw tof hoor dat je het daar zo naar je zin hebt ^^... we missen je stiekem wel een beetje thuis hoor....en mamma moet maar eens nodig je bed op gaan maken want anders slaap ik er nooit in :P... ....greetzz

• 28 September 2009 - 15:10

Joke:

Wat geweldig goed dat je in een beperkte tijd in zo'n internetcafé en met een rot toetsenbord ons toch maar weer even al je bezigheden hebt kunnen (en willen) voorschotelen. Echt super!

XXX

• 28 September 2009 - 15:53

Rienco:

Hey zusje,

je hebt de smaak alweer goed te pakken... goed bezig!!!

xxx

• 28 September 2009 - 16:28

Jonnie En Lumien :

love X!

• 28 September 2009 - 17:21

Timmie:

Fijn dat je goed aangekomen bent!
    Have lol daar!!!

Leuk hè zo'n berichtje :P

PS: Heb je anton mee eigenlijk? ziet ie ook eens wat van de wereld!!!

Dikke Xx.

• 28 September 2009 - 18:50

Filonka:

Jemig, al weer op pad. De scouting zal je wel missen....en Sanne zeker. Geniet van alles en maak veeeeeeel foto's zodat wij ook een beetje kunnen genieten. Ons kleine buurmeisje die altijd liep te kletsen wordt nu wel heeeeeel erg groot....Groetjes van je OUWE buurvrouw

• 28 September 2009 - 22:17

Wauw!!

Klinkt helemaal niet verkeerd! Ben benieuwd naar je volgende bericht.

Groeten uit Barcelona!

• 30 September 2009 - 16:51

Kimberly:

Hee chick!

Ik hoorde van je moeder dat je naar Australië ging!! Vet leuk Ik wil er ook zo graag naar toe gelukkig heb jij al een voor proefje genomen hahah dan kan ik bij jou verhaal halen!

Ik vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal doet daar in verwegiestan haha
    Ik hoop voor je dat je het nog meer naar je zin krijgt dan dat je nu al hebt!

als je terug bent kom ik een keertje bij je langs om je foto's te bekijken!

Heel veel Liefs
    Kimberly (L)